Steady Go -tasot
Digiloikka Bootcamp on digitaalisen löydettävyyden/varattavuuden tehospurtti, jossa yhden käytännönläheisen päivän aikana tutustutaan valitun digikanavan (kuten Tripadvisor, Googlen travel-ekosysteemi, Visit Finland DataHub jne.) ominaisuuksiin ja mahdollisuuksiin sekä työstetään ja päivitetään sisältöjä kyseiseen kanavaan.
Lue lisää Digiloikka Bootcampista.
Digiloikan ABC 2.0 valmennuspolussa paneudutaan matkailuyrityksen digitaaliseen asiakaspolkuun, myyntijärjestelmiin, ostettavuuteen, markkinointiin ja tiedolla johtamiseen.
Lue lisää Matkailuyrityksen Digiloikan ABC 2.0 -valmennuskokonaisuudesta.
Valmennuksessa opit ottamaan kaiken hyödyn maksuttomasta Datahubista! Visit Finland Datahubin käyttöönotto, tuotteiden muotoilu ja jakelun hyödyt.
Valmennuksessa opit miten kehität orgaanisesti ja maksetun mainonnan avulla digitaalista löydettävyyttä ja ostettavuutta hakukoneiden avulla. Valmennuksessa tutustutaan Google yritysprofiilin tarjoamiin mahdollisuuksiin ja Google Adwords maksetun mainonnan tekemiseen käytännössä.
Valmennuksessa saat työvälineitä digitaalisen löydettävyyden parantamiseksi ja opit kuinka voit viestiä asiakkaalle tehokkaasti ja tarjota lisäostomahdollisuuksia asiakaspolun varrella (haaveilu, suunnittelu, varaus/osto, jakaminen).
Valmennuksessa tehdään runsaasti harjoituksia ja kirjataan toimenpiteet asiakaspolulla omaan työpohjaan.
Valmennuksessa luodaan kattava kuva yrityksen digitaalisen ekosysteemin rakentamiseen. Perehdymme asiakashallintaan, myynnin ja markkinoinnin prosesseihin sekä kuvaamme yrityksen toimintaympäristön sekä kehittämistoimenpiteet. Tutustumme matkailun myyntijärjestelmiin ja käytännön case-esimerkkien avulla. Valmennuksessa hyödynnetään matkailun verkkokauppa- ja varausjärjestelmät -opasta.
Valmennuksessa saat osaamista digitaalisesta jakelusta ja matkailun jakelukartasta. Osaat valita yrityksesi tuotteille sopivat digitaaliset myyntikanavat ja ymmärrät miten voit johtaa myyntiä tiedolla. Tutustumme matkailun digitaaliseen jakeluun käytännön case-esimerkkien avulla. Valmennuksessa hyödynnetään Digitaalisen jakelukanavat opasta.
Valmennuksessa käydään esimerkkien kautta oman, ostetun, ansaitun ja lainatun median hyödyntäminen myynnin tukena. Valmennuksessa tutustutaan mm. lG, TikTok ja TripAdvisorin hyödyntämiseen suosittelumarkkinoinnissa. Kunkin median yhteydessä tehdään harjoituksia.
Valmennuksessa saat eväitä asiakkaan kuuntelun ja asiakaskokemuksen kehittämiseen. Kuvaamme yrityksen asiakkaan kuuntelujärjestelmän, tutustumme erilaisiin menetelmiin ja ohjelmistoihin, joilla voidaan kerätä asiakaspalautetta, -suosituksia ja osallistuttaa asiakasta jakamaan kokemuksiaan. Tavoitteena on nostaa ymmärrystä asiakaskokemuksen johtamiseen tiedon avulla.
Kansainvälistymisvalmennuksessa perehdytään Visit Finlandin uusitun kv-oppaan avulla kansainvälistyvän yrityksen muistilistaan:
1. Matkailuyrityksen toimintaympäristö:
Trendit ja matkailukysyntä
Markkinat, markkinaselvitykset
Suuralueet, suuralueiden USPit, alueorganisaatiot
Kilpailutilanne
2. Strateginen suunnittelu
3. Tuotteet, palvelut ja hinnoittelu (asiakasymmärrys, guotteistaminen, hinnoittelumallit, tuottojohtaminen)
4. Markkinoille siirtyminen (jakelu, markkinointi ja myynti, yhteistyöverkostot)
5. Rahoitus, lainsäädäntö ja sopimukset
Valmennuksessa perehdytään uusasiakashankintaan, asiakkuustiedon ja asiakassuhteiden hallintaan CRM-ympäristön hyödyntämiseen erityisesti B2B-myynnissä.