Ready Steady Go -tasot
Valmennuksia voidaan toteuttaa sekä paikan päällä että verkon kautta etävalmennuksena.
Lue lisää yhteisvalmennuksista Jukka Parviaisen kanssa
Monissa kunnissa paikalliset matkailutapahtumat toteutetaan vapaaehtoistoiminnan, talkoiden tai paikallisten koululaisten toimesta. Tarjoamme kansainvälisestä Welcome Host -kurssiohjelman toteutuksen Suomeen räätälöitynä ja nimenä on Main Entrance. Kari Halonen on virallinen Welcome Host valmentaja. Welcome Host on alun perin Kanadasta toteutettu ja myöhemmin mm. Iso-Britanniaan jalkautunut 3 päivän koulutusohjelma. Se sisältää valmennuksia mm. opastamiseen kohteessa, ruokahygieniasta, kattamisesta ja etiketeistä, siivouksesta ja asiakaspalvelusta. Yksi päivä toteutetaan englanninkielellä. Osallistuja saa myös diplomin koulutuksesta. Soveltuu esim. osana toisen asteen ammatinvalintakoulutukseen tai työllisyyskoulutuksena tai tapahtuman vapaaehtoistyöntekijöiden täsmäkoulutuksena.
Valmennuskieli: englanti ja suomi
1 päivän koulutus sisältää kolme koulutusmoduulia: kulttuurien välinen viestintä, myynti ja markkinointi sekä kiinalaisten matkailijoiden työntö- ja vetovoimatekijät
2 päivän koulutus sisältää edellisten lisäksi 2 koulutusmoduulia lisää sekä työpajan: matkailupalveluiden tuotteistamisen, onlinemyyntikanavat, tekniset vierailut sekä investointiohjelmat.
Valmennuskieli englanti ja/tai suomi sekä ruotsi
1 päivän koulutus sisältää kolme koulutusmoduulia: kulttuurien välinen viestintä, myynti ja markkinointi sekä japanilaisten matkailijoiden työntö- ja vetovoimatekijät
2 päivän koulutus sisältää edellisten lisäksi 2 koulutusmoduulia lisää sekä työpajan: matkailupalveluiden tuotteistamisen, onlinemyyntikanavat, tekniset vierailut sekä niche-teemat.
Valmennuskieli englanti ja/tai suomi sekä ruotsi
Toteutettujen tutkimusten ja selvitysten pohjalta tehty valmennuskokonaisuus, jossa käsitellään luksusmatkailijan asiakaspalvelukokemuksia, määritellään eri luksusmatkailun sisällöt, tutustutaan eri markkinointivälineisiin ja toteutusmalleihin sekä verkostoitumismahdollisuuksia. Sisältää pienryhmätyöskentelyä. Valmennuskieli englanti ja/tai suomi
Matkailun mobiilisovellukset, kohdemarkkinana globaali (Go) 1 + 1 pv
Valmennus ja työpaja, jossa kansainvälinen markkinointi sisältää mobiilisovellusten hyödyntämisen osana yrityksen tai matkailukohteen viestintää. Ensimmäinen päivä käsittää älypuhelinsovelluksiin liittyvää tutkimustietoa sekä käytännön esimerkkejä. Toinen päivä soveltuu yrityksille, jotka haluavat hyödyntää tarjolla olevaa TAZ Action Trackin mobiilisovellusta ja annamme siihen erillisen valmennuksen.
Valmennuskieli: suomi
Perustuu Kari Halosen Haaga-Helia ammattikorkeakoulussa jo kolmen vuoden ajan toteutettuun Aasian markkina-aluevalmennukseen. Markkina-alueina ovat Arabiemiraatit (ja Lähi-Itä), Etelä-Korea, Intia, Japani ja Kiina. Sisältää markkina-analyysien tekoa. Soveltuu hyvin toteutettavaksi esim. kerran viikossa tai kerran kuukaudessa. Käsittelemme kohdemarkkinoita sekä kulttuurien välisen viestinnän, asiakaspalvelun, työntö- ja vetovoimatekijöiden, tuotteistamisen että markkinoinnin ja myynnin kannalta.
Valmennuksessa on mahdollisia vierailijoita kohdemarkkinoilta. Valmennuskieli: englanti ja/tai suomi.
Läpikatsaus matkailukohteen tai -yrityksen brändiprosessiin. Valmennuksessa tutustutaan mm. brändin määritelmiin sekä motivaatiotekijöihin. Lisäksi kartoitetaan tarpeelliset toimijat. Tuotteen lisäksi huomioidaan emotionaalinen ja sosiaalinen brändiulottuvuus. Brändiprosessin haasteiden tunnistaminen on yksi yhteinen jopa globaali piirre. Käsittelemme myös esimerkkitapauksia eri prosesseista kotimaasta ja ulkomailla. Graafinen ilme ja brändimanuaali ovat keskeisiä erottautumisen ja ohjaamisen välineitä. Brändin tuottama lisäarvo ja auditointi vahvistavat kohteen toiminnan uskottavuutta
Valmennuspäivä soveltuu myös aloituksesi kohteen brändityölle ja aikatauluttamiselle.
Valmennuskieli: englanti ja/tai suomi
Johdanto sopimusprosesseihin sekä yleisimpiin sopimuksiin matkailuteollisuudessa.
Valmennuspäivän aikana mahdollisuus tuottaa oman yrityksen sopimusmalli. Käytössä sopimusmallipohja, jota työstetään valmennuspäivän edetessä.
Johdanto maksuvälineprosesseihin sekä yleisimpiin matkailuteollisuuden maksuvälineisiin B2B ja B2C -kaupassa. Valmennuksessa myös huomioitu eri online-markkinointiportaalit, jotka toimivat matkailupalveluiden markkinointiportaalina, mutta eivät matkanjärjestäjänä. Maksuvälineisiin liittyvät sopimuskäytänteet ovat myös osa valmennuksen sisältöä.
Aasia: Arabiemiraatit, Etelä-Korea, Intia, Japani ja Kiina; Eurooppa: Benelux-maat, Etelä-Eurooppa, Iso-Britannia, Keski-Eurooppa, Pohjoismaat, Puola, ja Venäjä; Pohjois-Amerikka (Yhdysvallat).
Tuotetaan kohdemarkkinoilta asiantuntija, jonka kanssa pohditaan sopivia tuotteita, palvelupaketteja ja teemoja eri markkina-alueille. Suunnitellaan yhdessä tutustumisvierailu ja tuotetaan kiinnostuneita matkanjärjestäjiä alueelle. Matkanjärjestäjät vierailunsa aikana osallistuvat tuotekehitysprosessiin ja ohjelma räätälöidään niiden tarpeisiin.
Valmennuskieli englanti ja/tai suomi
Matkailukohteen ja -yrityksen oma ja ulkoistettu TripAdvisor-portaalin hyödyntäminen. Käytännönläheinen lähestyminen portaaliin tapahtuu tiedonsyötön sekä markkinointikampanjoiden kautta. Valmennus soveltuu sekä matkailukohteille että yksittäisille yrityksille, jotka toimivat seuraavilla toimialoilla: majoitus, ravitsemuspalvelut, nähtävyydet, DMO-toimistot.
Valmennuskieli: englanti ja suomi