Ready Steady -tasot
Inklusiivisuuden ja monimuotoisuuden perusteista aina pidempiin valmennussarjoihin, jotka toteutan yhdessä yhteistyökumppaneiden kanssa. Sisältää katsauksen trendeihin, tuotteistamiseen, markkinointiin ja viestintään.
Tiedätkö millaisia tunteita ja mielikuvia asiakkaallesi syntyy kohtaamisista kanavien ja palveluiden kanssa? Pidemmät valmennukset toteutan partnereideni kanssa.
Valmennus perustuu Visit Finlandin uuteen segmentointimalliin mutta ottaa huomioon myös muut kohderyhmien tunnistamiseen liittyvät asiat.
Valmennukseni tavoitteena on ensin perehdyttää palvelumuotoilun menetelmiin. Osallistujat saavat kotitehtävän ja valmennus jatkuu työpajalla, jossa mallinnetaan palvelun eri vaiheita. et, asiakkaan kontaktipisteet ja myös palvelun aineettomat osat
Tuotekortteja on laajasti eri tarkoituksiin, ja useimmissa toistuvat samat asiat hiukan eri tavalla jäsenneltynä. Käytännönläheinen tuotekortti-valmennukseni yhdistettynä tuotteistamiseen on suosituimpia valmennuksia ja olen saanut niistä kiitettävää palautetta.
Suosituin valmennusaiheeni yhdistettynä tuotekorttien suunnitteluun ja toteutukseen sekä hinnoitteluun. Hinnoitteluvalmennuksissa perehdytän sekä hinnoittelun perusteisiin että hinnoittelulaskelmiin.
Tuotteistamisen tueksi toteutan teemakohtaisia valmennuksia, joissa perehdytään tarkemmin tiettyyn teemaan ja sen erityispiirteisiin. Osaamista ja referenssejä minulla on hyvinvointi ja sauna, kulttuuri, luonto-, pyöräily- ja ruokamatkailusta.
Kilpailuetu voi koostua kymmenistä eri asioista kuten prosessien toimivuudesta tai brändistä. Opettelemme tunnistamaan oman kilpailuedun ja analysoimaan sen vaikutusta yrityksen toimintaan. Kilpailuedun määrittely auttaa asemoitumaan markkinoilla ja terästää yrityksen kilpailukykyä ja auttaa pääsemään tavoitteisiin.
Perehdymme kansainvälistymisen kustannuksiin ja rahoitustarpeisiin. Käymme läpi rahoitusohjelmia, rahoituksen hakemista ja rahoituksen saamiseen vaikuttavia tekijöitä. Perehdymme myös kansainvälistymisen riskeihin ja niihin varautumiseen.
Paketoimme valmiiksi identiteetin rakentamisen keskeiset vaiheet ja ratkaisumme avulla kohteesi kehittäminen etenee sujuvasti. Tunnistettavan identiteetin lisäksi käteen jää kehittämissuunnitelma, joka sisältää selkeät askeleet eteenpäin.
Testattu toimintamalli markkinoilla erottumiseen
Kaiken pohjalla on huolella suunniteltu ja testattu kokonaisuus. Se muodostaa kehittämistyölle vankan pohjan, jossa kaikki osa-alueet nivoutuvat yhteen – ilman tarvetta erillisille kilpailutuksille tai toistuville perehdytyksille. Mallissa yhdistyvät huolellinen nykytila-analyysi ja tulevaisuuden suuntaviivojen määrittely, kiehtova tarina, tunteita herättävät valokuvat ja videot, visuaalinen identiteetti ja sen kohtaamispisteet sekä tutkimus prosessin eri vaiheissa ja lopuksi toteutus yhdeksi selkeäksi kokonaisuudeksi.
TOP 3 hyötyä sinulle ovat:
Toimintamallissa yhdistyvät tarinallistaminen, konseptisuunnittelu, visuaalinen identiteetti, videotuotanto ja tutkimus – kaikki omien alojensa asiantuntijoiden toteuttamina:
Ellare Oy – kokonaisuuden koordinointi, nykytila-analyysi, tulevaisuuden suuntaviivat ja visio, matkailullinen konseptointi ja kehittämissuunnitelma.
Alihankkijoina: Tarinakone Oy – tarinallistaminen, ydintarinan rakentaminen ja elämyksellinen asiakaskokemus sekä yhteistyökumppanit visuaalisuuden ja tutkimustoiminnan osalta.