Ohjelman keskiössä on mahdollistaa kansainvälistä kasvua hyödyntämällä eri digitaalisia myynti- ja jakelukanavia, markkinoittain ja segmenteittäin.
Digikanavista kasvua matkailuun -ohjelma tukee matkailualueorganisaatioita ja -kohteita sekä matkailuyrityksiä kansainvälisessä kasvussa. Ohjelman keskiössä on mahdollistaa kansainvälistä kasvua hyödyntämällä eri digitaalisia myynti- ja jakelukanavia, markkinoittain ja segmenteittäin.
Ohjelmassa halutaan myös kohtauttaa matkailuelinkeinoa, sekä alueita että yrityksiä. Ohjelmassa luodaan vertaisverkostoja tukemaan osaamista ja tiedonjakamista.
Ohjelma rahoitetaan EU:n elpymis- ja palautumistukivälineellä (RRF, Resilience and RecoveryFacility), jolla tuetaan matkailualan kestävän ja digitaalisen kasvun kehittämistoimenpiteitä.
Ohjelman alussa luodaan alueiden kanssa yhteistyössä alueellisia tavoitteita 2023–2024.
Ohjelma on suunnattu matkailualueille sekä -yrityksille, joilla on tavoitteet ja kyvykkyydet hakea kansainvälistä kasvua hyödyntämällä eri digitaalisia myyntikanavia. Lisäksi ohjelmaan voi osallistua matkailualalle tuotteita ja palveluita tarjoavat yritykset.
DIGITAL DAY – teemaseminaarit + asiantuntija -workshopit
Digital Dayn tavoitteena on tarjota kotimaisten ja kansainvälisten asiantuntijoiden näkemyksiä digikanavien mahdollisuuksista suomalaiselle matkailuelinkeinolle. Digital Dayhin kuuluun päivän teemasta asiantuntijoiden puheenvuoroja ja myös konkreettisia työpajoja, joissa osallistujat pääsevät sparraamaan asiantuntijoiden kanssa. Tavoitteena on mahdollistaa myös vertaisverkostoja yritysten sekä alueiden kesken.
Kohderyhmä: matkailuyritykset, alueorganisaatiot ja matkailualalle tuotteita ja palveluita tarjoavat yritykset.
DMO-WORKSHOPIT
DMO-workshopien tavoitteena on tukea DMO-edustajien osaamista liittyen matkailun digitaaliseen ekosysteemiin, digimyyntiin ja jakeluun, kansainväliseen kasvuun, jotta alueet voivat tukea alueensa yrityksiä entistäkin paremmin. Workshopeihin kuuluun päivän teemasta asiantuntijoiden puheenvuoroja, sekä osallistavia työpajoja.
DMO-workshopien tavoitteena on mahdollistaa myös vertaisverkostoja alueiden kesken tukemaan osaamisen kasvattamista, tiedonjakoa ja sekä kasvua digikanavissa.
Kevään ensimmäiset teemat ovat matkailun kansainvälinen digitaalinen ekosysteemi sekä myynti- ja jakelukanavat.
Kohderyhmä: alueorganisaatiot
YRITYSSPARRAUKSET JA -VERKOSTOT
Yrityssparrausten tavoitteena tarjota asiantuntijoiden sparrausta ja tukea liiketoiminnan kasvattamiseen digitaalisissa kanavissa, luoda mahdollisuuksia kansainväliseen kasvuun. Visit Finland tarjoaa eri digitaalisen myynnin ja kansainvälisen kasvun teemoista asiantuntijoita, joita alueorganisaatiot voivat hyödyntää kansainväliseen kasvuun tähtäävien yritysten avuksi.
Yrityssparrauksessa tavoitteena on mahdollistaa myös vertaisverkostoja matkailuyritysten kesken tukemaan osaamisen kasvattamista, tiedonjakoa ja sekä kasvua digikanavissa.
VUOSI 2023
Kevät
Syksy
VUOSI 2024
Kevät
Syksy
Ilmoittautumalla mukaan saat kutsut ohjelman tilaisuuksiin ja muuta ajankohtaista tietoa ohjelmasta. Ilmoittaudu mukaan tästä.