Digitaaliset jakelukanavat -valmennuspäivässä on tarjolla sekä inspiraatiota että käytännön oppeja yritysten ja alueiden digitaalisen myynnin kasvattamiseen.
Tapahtuma on tarkoitettu kansainvälistä kasvua tavoitteleville matkailualueorganisaatioille ja destinaatioille, matkailuyrityksille sekä matkailulle palveluita tarjoaville yrityksille.
Ohjelma
8.30 Ilmoittautuminen ja aamukahvitarjoilu
9.00 Tervetuloa, Annakaisa Ojala, Digital Development Manager, Visit Finland & Leevi Parsama, digitaalisen kaupan asiantuntija, Snowball Growth Partners
9.15-10.40 Key Note -puheenvuorot
- Kanavavalinnat osana yrityksen kasvustrategiaa, Leevi Parsama, digitaalisen kaupan asiantuntija, Snowball Growth Partners
- Maailman suurin varauskanava – Miten kasvattaa kansainvälisten matkailijoiden osuutta, Joni Prokkola, Market Team Manager, Booking.com
- Case Beoynd Arctic – aktiviteettien kansainvälinen myynti, Juho Uutela, CEO, Beoynd Arctic
10.40 Kahvitauko
11.10-12.10 Key Note -puheenvuorot
- Jakelukanavien optimointi – avain menestykseen maailmanlaajuisilla markkinoilla, Jaana Haapa-aho, WebBeds
- The rise of dynamic packaging, how destinations are shifting to dynamic packaging, Hubert Van Velden, Prijsvrij.nl
12.10 Lounas
13.10-13.40 Key Note -puheenvuoro
- Tekoäly intro – työkalut ja käytännön vinkit, Ville Niemijärvi, tekoälyasiantuntija, Flowhouse
13.40 Workshopien esittely ja siirtyminen – mahdollisuus osallistua kahteen workshopiin
- Workshop 1: Leevi Roast – näkökulmia matkailuyritykselle kehitykseen ja kasvuun! Leevi Parsama, digitaalisen kaupan asiantuntija, Snowball Growth Partners
Tässä hyväntuulisessa ”Roastissa” Leevi Parsama käy läpi yrityksien digi- ja varauskanavia ja nostaa näistä esiin erilaisia kehityskohteita – sekä pieniä ”korjaa tämä” -asioita, kuin myös strategisen kasvun näkökulmia.
Leevi Roastiin osallistuvat yritykset:
- Flamingo (round 1)
- Muumimaailma (round 1)
- Visit Edu Finn (round 2)
- Visit Turku / Book Turku (round 2)
- Workshop 2: Miten kasvattaa kansainvälisten matkailijoiden osuutta, Joni Prokkola, Market Team Manager, Booking.com
- Workshop 3: Tekoäly – työkalut ja käytännön vinkit, Ville Niemijärvi, tekoälyasiantuntija, Flowhouse
- Workshop 4: Saatavilla yli 28 000 matkatoimiston ja -järjestäjän verkosto WebBedsin avulla, Jaana Haapa-aho, Sales Manager Nordics ja Andreas Kvarnmalm, Head of retail Nordics, WebBeds
14.00-14.40 workshop round 1
14.40-15.05 Iltapäivän kahvitarjoilu
15.05-15.45 workshop round 2
16.00 Tilaisuus päättyy
Tapahtuma on maksuton. Valmennuspäivä on osa Digikanavista kasvua matkailuun 2023-2024 -ohjelmaa. Ensimmäinen valmennuspäivä toteutettiin 6.6.2023, toinen 26.9.2023 ja kolmas 1.2.2024.