Siirry sisältöön
Uutinen 23.06.2025

Suomalaiset juhannusmaut hurmasivat New Yorkissa

Kuvat: Woodward Creative

Visit Finland ja brooklyniläinen ravintola Hildur toteuttivat kesäkuun 10.–11. päivä New Yorkissa pop up -ravintolan, joka esitteli suomalaisia juhannusmakuja ja -tunnelmaa kansainväliselle yleisölle.

Keittiömestari Ina Niinikosken loihtimat puhtaat ja raikkaat suomalaiset maut tarjoiltiin kolmena kattauksena, ja tapahtuma toteutettiin yhteistyössä Top Chef -ohjelmasta tutun newyorkilaiskokki Lana Lagomarsinin ja Hildurin keittiömestarin Brennan Taulbeen kanssa. Ravintolan koko henkilökunta pukeutui Marimekon vaatteisiin, ja vieraat ja henkilökunta olivat innoissaan värikkäistä ja raikkaista asuista.

WWC x Taste of Finland_2.jpg

Tapahtuma oli ravintola Hildurin ensimmäinen pop up -projekti ja samalla pitkään kytenyt unelma Visit Finlandille suomalaisen ruokakulttuurin esittelemisestä maailmalla. Ruokamaakuvan kehittäminen on osa hallitusohjelman mukaista maa- ja metsätalousministeriön rahoittamaa ruoka-alan kasvuohjelmaa.

– Media ja ravintolan asiakkaat olivat innoissaan suomalaisesta ruoasta. Moni yllättyi siitä, miten moderneilta ja puhtailta suomalaiset maut maistuivat. Oli upeaa tuoda suomalaista juhannustunnelmaa keskelle New Yorkia, Visit Finlandin PR & Media Manager Sari Hey kommentoi.

WWC x Taste of Finland Edited 6199_2 kopio.jpg

Ennen pop up -illallisia järjestetty mediatilaisuus keräsi paikalle arvostettuja kansainvälisiä medioita, kuten CNN Businessin, Bon Appétitin, Condé Nast Travelerin ja Forbes Vettedin. Lisäksi Time Out New York julkaisi tapahtumasta jutun: A Taste of Finland. Median kiinnostus oli aitoa, ja moni yllättyi suomalaisen ruuan modernista ja puhtaasta makumaailmasta sekä kertoi haluavansa matkustaa Suomeen paikan päälle.

WWC x Taste of Finland Edited 2860_2.jpg

Lue myös aikaisempi uutinen: Suomalainen juhannusravintola avautuu kahdeksi illaksi New Yorkissa.