Yhdysvaltain matkanjärjestäjien liitto USTOA on lanseerannut USTOA’s Global Kitchen -videosarjan ja digitaalisen keittokirjan, joissa matkataan maailman eri kolkkiin ruokakulttuurin kautta.
Global Kitchen -videosarjan neljän pääkohteen – Maltan, Suomen, Puolan ja Québecin – jaksot esittelevät paikallisia herkkuja ja tarinoita, jotka heijastavat kunkin maan historiaa ja perinteitä.
Suomen jaksossa tutustutaan ja maistellaan mm. korvapuusteja, karjalanpiirakoita, muikkuveneitä sekä lohikeittoa ravintoloitsija Henri Alénin johdolla. Digitaalisessa keittokirjassa Suomea edustaa ikonisen lohikeiton resepti. Videosarjan ja keittokirjan kautta Suomi pääsee kertomaan tarinaansa myös ruoan kautta, ja houkuttelemaan amerikkalaisia kokemaan makuja paikan päällä.
– USTOA on Yhdysvaltain merkittävin matkailualan B2B-verkosto, jonka jäseniksi kaikki maan tärkeimmät matkanjärjestäjät kuuluvat ja tämän Global Kitchen kampanjan myötä Suomi sai ainutlaatuisen mahdollisuuden nostaa profiiliaan Yhdysvalloissa juuri ruokamatkakohteena meille keskeisen B2B-yleisön keskuudessa, Visit Finlandin Area Manager Asta Kekkonen kertoo.
Visit Finland on yksi Global Kitchenin pääyhteistyökumppaneista, ja se on ollut USTOA:n jäsen jo vuodesta 1978. Ruokamaakuvan kehittäminen on osa hallitusohjelman mukaista maa- ja metsätalousministeriön rahoittamaa ruoka-alan kasvuohjelmaa.
Sarja ja keittokirja löytyvät osoitteesta ustoa.com/globalkitchen.