Siirry sisältöön
Uutinen 22.03.2024

Masterclass of Happiness -kampanja rohmusi palkintoja Grand One Gaalassa

Visit Finlandin viime vuoden markkinointikampanja Find Your Inner Finn – Masterclass of Happiness palkittiin eilen Suomen suurimassa digitaalisen median kilpailussa vuoden kampanja sekä vuoden tuloksellisin kampanja -kategorioissa. Lisäksi se sai kunniamaininnan parhaan somekampanjan -kategoriassa.

Find your inner Finn – Master in Happiness -kampanja keskittyy Suomen matkailun vahvuuksiin, luonnonläheiseen elämäntapaan ja onnellisuustaitoihin. Viime kesäkuussa joukko kansainvälisiä matkailijoita pääsi tutustumaan suomalaisuuteen Järvi-Suomessa pidetyllä onnellisuuskurssille. Kurssille saatiin peräti 150 000 hakemusta yli 190 eri maasta.

– On hienoa, että tämä upea kampanja saa ansaitsemaansa tunnustusta myös markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisten arvioinneissa. Masterclass of Happines ei oikeastaan ole vain kampanja vaan se on keino, jolla olemme voineet näyttää mistä suomalaisten onnellisuus koostuu. Suomalaisten onnellisuus herättää yhä mielenkiintoa maailmalla ja se on selkeä erottautumistekijä. Masterclass kokonaisuutta on pistänyt kasaan upea, omaan työhönsä ja Suomen tunnettuuden kasvattamiseen suurella intohimolla ja ammattitaidolla suhtautunut Visit Finlandin markkinoinnin ja viestinnän tiimi hyvien kumppanien lisäksi. En voisi olla heistä ylpeämpi, sanoo Heli Jimenez, Visit Finlandin markkinoinnista vastaava johtaja. 

Grand One kilpailussa Masterclass of Happiness oli valittu lukuisten ehdokkaiden joukosta finalistiksi kolmessa eri kategoriassa, joista kaksi se voitti ja kolmannesta sai kunniamaininnan.

– Tämä työ onnistui ottamaan tunnetun, mutta vaikeasti hahmotettavan suomalaisen ilmiön ja tekemään siitä konkreettista – sekä sisällöllisesti että kaupallisesti. Vahvaa suorittamista somessa, komeita tuloksia PR:ssä ja kasvua joka mittarilla. Selkeä voittaja tuomariston yksimielisellä päätöksellä, tuomarit arvioivat kampanjaa.

– Tämä kampanja lähti rohkeasti kokeilemaan uutta ja onnistui siinä. Sanotaan, että hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Kun sen vielä kruunaa loistavalla toteutuksella, ovat tulokset sen mukaiset – erinomaiset, tuomaristo arvioi kunniamaininnan saanutta somekampanjaa.

Aikaisemmin tänä vuonna Masterclass of Happiness sai pronssia yhdysvaltalaisessa Indie Awards -kilpailussa. Kampanja on finaalissa myös Vuoden huiput markkinointikilpailun strategiakategoriassa. Vuoden huiput palkitaan huhtikuussa.

Kampanjan on suunnitellut mainostoimisto SEK ja kampanjan mediatoimistoina toimivat Accenture Song ja ToinenPHD.

Image (2) copy.jpg