Nyt on jälleen aika kerätä dataa tiedolla johdetun destinaation kehittämiseksi.
Visit Finland on tuottanut maksuttomia kyselytyökaluja matkailun alueorganisaatioiden käyttöön yritysyhteistyöhön, yritysten osaamisen kasvattamiseen ja tiedolla johtamiseen. Myös vastanneet yritykset saavat suoran palautteen osaamistasostaan.
UUSI TIEDOLLA JOHTAMISEN VALMIUSKYSELY kartoittaa alueen matkailuyritysten kypsyyttä liiketoiminnan johtamisessa tiedolla. Se antaa kuvan siitä, missä määrin yrityksissä kerätään, analysoidaan ja hyödynnetään dataa ja mitä osaamista tulisi kehittää. Kysely on hyvä tietolähde alueorganisaatiolle, kun suunnitellaan koulutustarjontaa tai hankkeiden sisältöjä aiheen ympärille.
Tule mukaan datan keräämiseen ja hyödyntämiseen ja lähetä uusi tiedolla johtamisen valmiuskysely sekä samassa yhteydessä jo olemassa olevat digivalmiuskysely sekä kansainvälistymisen valmiuskysely alueesi yrityksille, jos niitä ei ole tänä vuonna vielä lähetetty!
Visit Finlandin valtakunnallinen, yhteinen kyselylomake tulosanalyyseineen tuottaa yhtenäistä ja vertailukelpoista dataa ja on askel kohti tiedolla johdettua matkailuliiketoimintaa. Tulosten avulla alueorganisaatio voi paremmin neuvoa yrityksiä kehittämistoimissa ja verrata oman alueensa yritysten tasoa muihin alueisiin.
Kerätty data on vertailtavissa muihin alueisiin Bislenz-alustalla ja siksi on tärkeää, että kysely toteutetaan säännöllisesti ja mahdollisimman laajasti kaikilla alueilla kerran vuodessa.
Lähetä siis kyselyt heti ja kerää vastaukset viimeistään tämän vuoden loppuun mennessä!
Myös Visit Finland hyödyntää tuloksia kansallisen tason seurantaan.
Voit aloittaa kyselyiden luomisen pyytämällä BisLenz-käyttäjätunnukset Pipsa Liljedahlilta (pipsa.liljedahl@businessfinland.fi) tai Kaisu Mäkelältä (kaisu.makela@businessfinland.fi). BisLenz-alustalta löydät mm. linkin kyselylomakkeen esikatseluun halutessasi katsoa kysymyksiä etukäteen. Jos olet jo BisLenzissä Visit Finlandin kyselytyökalujen käyttäjä, löydät tiedolla johtamisen valmiuskyselyn kyselyiden hallinnasta.