Siirry sisältöön
Uutinen 10.02.2022

Kansainväliset matkailualan toimijat opiskelevat Suomen matkailutarjontaa verkossa

Visit Finland on lanseerannut uuden koulutus- ja myynninedistämisalustan Finland Travel PRO:n kansainvälisille matkanjärjestäjille, matkatoimistolle sekä muille matkailuajan toimijoille. Alustan tavoitteena on lisätä matkailualan toimijoiden halukkuutta myydä ja markkinoida Suomea matkakohteena ja tarjota helpon ja mielenkiintoisen keinon saada tietoa Suomen matkailuyrityksistä ja tuotetarjonnasta. Alusta julkaistiin aluksi englanniksi, mutta myöhemmin keväällä sisällöt tulevat olemaan tarjolla myös saksan, ranskan, espanjan ja japanin kielillä. Alusta on saatavilla myös mobiilisovelluksena.

Finland Travel PRO:ssa kansainväliset matkailualan toimijat voivat kasvattaa osaamistaan Suomesta interaktiivisten oppimismoduulien avulla, joissa käsitellään laajasti suuralueiden tarjontaa. Moduuleita on yhteensä viisi: Suomi yleisesti sekä kutakin suuraluetta käsittelevä moduuli. Käyttäjä pääsee tutustumaan muun muassa neljän vuodenajan erityispiirteisiin ja aktiviteetteihin, suuralueiden kulttuuriin ja ruokaan, vuosittaisiin tapahtumiin sekä kestävään matkailuun. Kaikki viisi moduulia suoritettuaan käyttäjä palkitaan Finland Travel PRO -todistuksella, ja hän pääsee palaamaan sisältöihin milloin vain haluamassaan järjestyksessä.

Alustalla on luettavissa, ladattavissa ja jaettavissa runsaasti Visit Finlandin materiaaleja, kuvia sekä videoita myynnin ja markkinoinnin tueksi. Sisältöjä tullaan päivittämään jatkuvasti sekä osittain lokalisoimaan eri kieliversioihin.

– Matkatoimistojen edustajien aika on usein hyvin rajallinen yksittäisille matkakohteille, joten pidimme tärkeänä, että tärkeimmät tiedot Suomesta löytyvät alustalta helposti ja kootusti. Inspiroivalla visuaalisella ilmeellä ja jaettavilla materiaaleilla haluamme innostaa matkanjärjestäjiä entisestään myymään Suomea asiakkailleen, Visit Finlandin Account Manager Tarja Koivisto kertoo.

Finland Travel PRO:hon integroitu kattava tuotehakemisto on yhteydessä suoraan Visit Finlandin DataHubiin, jonne syötetyt tuotetiedot ovat siten suoraan nähtävissä ja selattavissa oppimisalustan kautta. Hakemistosta käyttäjä voi etsiä tuotteita hakusanojen ja filtterien, esimerkiksi vuodenaikojen, tuotekategorioiden tai Sustainable Travel Finland -merkin perusteella.

– Haluamme entisestään kannustaa Suomen matkailualan toimijoita lisäämään tarkat tuotetiedot ostoväylineen DataHubiin, jotta kansainväliset matkailualan toimijat löytävät tarvitsemansa tiedot entistä paremmin ja voivat hyödyntää niitä tehokkaasti myydessään Suomen matkoja, Koivisto jatkaa.

Visit Finland kerää alustalta laajasti käyttäjädataa, jonka avulla pyritään ymmärtämään entistä paremmin, millaiset asiat kiinnostavat matkailualan toimijoita eri markkinoilla.

Finland Travel PRO