Yrityksille ja DMO:ille
Varmista alueorganisaatiosi ja matkakohteesi kilpailukyky oikeilla valinnoilla ja tiedolla johtaen!
Menestyvillä matkakohteilla on strategia, joka ohjaa sekä sisällöllään että toiminnallisuudellaan matkakohdetta kohti yhteisiä tavoitteita. Menestyvä matkakohde -valmennuskokonaisuuden ensimmäisessä osassa tarkastelemme matkakohteen strategian toimenpanoa ja alueorganisaation roolia sen johtamisessa.
Missä olemme nyt? Mikä selittää menestyksemme tähän asti? Keskitymmekö strategisten tavoitteiden saavuttamisen kannalta oikeisiin asioihin? Mihin toimintaympäristön muutoksiin meidän tulee reagoida ollaksemme kilpailukykyisiä? Miten toteutamme valitut muutokset? Miten mittaamme ja johdamme toteutusta?
Valmennuksen jälkeen työkaluja matkakohteen kilpailukykyä kehittävien valintojen strategisiin johtamiseen.
Valmennuspäivä on suunniteltu DMO:n operatiiviselle johdolle sekä sen strategiasta ja toiminnasta vastaaville tahoille.
Valmennus on osa Menestyvä matkakohde-polkua, jonka ensimmäisenä askeleena on Menestyvä matkakohde -itsearvioinnin suorittaminen. Koulutukset toteutetaan itsearvioinnin jälkeen. Kuvauksen polusta löydät oikealta.
Sosiaalinen media tarjoaa lukuisia erilaisia mahdollisuuksia markkinointiin, viestintään ja asiakaspalveluun. Sosiaalinen media eroaa perinteisistä markkinointikanavista ja päivän aikana tutustutaan siihen, miten sosiaalista mediaa voi parhaiten hyödyntää matkailumarkkinoinnissa. Päivän aikana vinkkejä houkuttelevaan sisällöntuotantoon sekä asiakkaidenne aktivointiin sosiaalisessa mediassa.
Suosittelumarkkinoinnin (UGC eli user-generated content) merkitys korostuu matkailussa, sillä kuluttajat hyödyntävät yhä enemmän toisten kuluttajien kokemuksia tehdessään omia ostopäätöksiään. Koulutuksen aikana käydään läpi perusteet suosittelumarkkinoinnista, mitä suosittelumarkkinoinnilla tarkoitetaan ja mitä se voi matkailualalla olla? Osallistuja oppii tunnistamaan yleisimmät suosittelumarkkinoinnin kanavat ja keinoja verkostojen hallintaan ja siellä läsnäoloon. Aihetta tarkastellaan läpi konkreettisin case-esimerkein yksittäisen matkailuyrityksen sekä matkailualueen näkökulmista.
Matkailijat ovat siirtyneet jo suurilta osin verkkoon, mikä tarkoittaa sitä, että myös matkailuyritysten on siirryttävä verkkoon. Verkkosivut valmiit, entä sitten? Tietoa etsiessään suurin osa henkilöistä aloittaa etsimisen Googlesta, niin myös useat matkailijat. Koulutuksessa käymme läpi mitä kaikkea näkyvyys ja löydettävyys verkossa on ja miten sinä voit kehittää oman yrityksesi näkyvyyttä ennen matkaa, matkan aikana ja matkan jälkeen.
Työpajaan osallistuva oppii sisältömarkkinoinnin perusteet ja keskeiset käsitteet. Osallistuja saa käsityksen erilaisista sisältömarkkinoinnin muodoista ja kanavista. Työpajassa opetellaan määrittelemään ja tunnistamaan oma kohderyhmä sekä luomaan asiakasprofiili. Osallistuja saa sisältöjen suunnittelun-tehtävälistan, joka helpottaa omien sisältöjen suunnittelua ja auttaa sisältökalenterin päivittämisessä.
Facebook-mainonnan perusteet -koulutus antaa perustiedot kuinka Facebookia voi käyttää markkinoinnin tukena. Koulutuksessa käydään läpi mainostyökalun mahdollisuuksia ja ominaisuuksia. Koulutuksessa katsotaan konkreettisesti mainosten kohdentaminen ja toteuttaminen, sekä pohditaan hyvän mainoksen ominaisuuksia esimerkkien kautta. Osallistuja saa valmiudet toteuttaa Facebook-mainontaa kohderyhmälähtöisesti.