Koulutusosaamisen vieminen (Steady) 1/2 pv
Sisältää interaktiivisen luennon.
Sisältö:
- suomalaisen osaamisen vahvuudet ja kiinnostus maailmalla
- tuotteiden rakentaminen organisaation substanssiosaamisesta
- kansainväliseen toimintaan sopivien kouluttajien valinta
- omien koulutustuotteiden ja kohdemarkkinan tarpeiden kohtaaminen
- kohdemaan koulutukseen liittyvän lainsäädännön
Matkailuyrityksen toiminta kansainvälisillä markkinoilla (Steady) 1 pv
Sisältää interaktiivisen luennon sekä työpajan toiminnan kehittämiseksi kansainvälisillä markkinoilla. Voidaan toteuttaa yksittäisen yrityksen henkilöstölle tai yritysryhmälle.
Sisältö:
- yrityksen nykyiset toimet kansainvälisillä markkinoilla
- yrityksen tuotteiden kehittämistarpeet valituilla markkinoilla / kohderyhmille, segmentointi
- kansainväliset myynti- ja jakelukanavat, hinnoittelu
- markkinointiviestintä kv markkinoilla, kulttuurierojen merkityksen ymmärtäminen
- kansainväliset kumppanit ja asiakkaat, neuvottelut ja viestintä kv ympäristössä
- yhteistyön ja verkostojen merkitys, Visit Finland -palvelut
Tiedolla johtaminen – hyödyt irti tiedosta (Ready) 1/2 pv
Sisältää interaktiivisen luennon.
Sisältö:
- mihin ja kenelle tietoa tarvitaan
- tietoa tavoitteiden asettamiseen, asiakaspalvelun parantamiseen
- mitä tietoa tarvitaan matkan varrella
- mistä tietoa saadaan: oma, paikallinen, kansallinen, kansainvälinen
- hiljaisen tiedon hyödyntäminen
- tiedon vertaaminen: aiempi oma toiminta, muut