Steady Go -tasot
Mitä toimijoita koulutusmatkailussa on mukana? Mitä etua koulutusmatkailusta on eri toimijoille? Millainen on hyvä koulutusmatka? Millainen on hyvä leirikoulu? Miten rakentaa yhteistyötä eri toimijoiden kesken?
Mitä toimijoita terveysmatkailussa on mukana? Mitä eri terveysmatkailutuotteet – sairaudenhoitomatkat, terveydenhoitomatkat, hyvinvointimatkat – eroavat toisistaan? Millaisia ovat terveysmatkailun kohderyhmät ja jakelutiet, (esimerkkinä Kiina)? Millaisista osista paketti asiakkaan ja jakelutien näkökulmasta rakentuu?
Käytännön kokemukseen perustuva luento- ja työpajakokonaisuus, jossa käydään läpi leirikouluryhmien segmentointi, erilaiset leirikouluvaihtoehdot (ystävyyskoulu, leirikoulu, tutustumismatka) sekä miten eri palvelualueet (majoitus, ateriat, aktiviteetit, ohjaajien toiminta) voidaan mukauttaa kiinalaisten tarpeisiin sopivammiksi.
Syvään käytännön kokemukseen perustuva luento- ja työpajakokonaisuus, jossa käydään läpi kiinalaismatkustajien segmentointi sekä miten eri palvelualueet (majoituspalvelut, ateriat, elämyspalvelut, asiakaspalvelu, ostokset) voidaan mukauttaa kiinalaisten tarpeisiin sopivammiksi.
Miten tavoittaa kiinalaisia matkatoimisto-/koulutusmatkailuasiakkaita? Mitkä myynti- ja markkinointikanavat toimivat parhaiten (roadshow, messut ym)? Miten käyttää hyödyksi kiinalaisia sosiaalisen median työkaluja (WeChat, Weibo, Youku)? Millaiset markkinointimateriaalit toimivat parhaiten? Mitä viedä liike- tai mainoslahjaksi? Mitä tulee huomioida yhteistyösopimuksissa? Miten maksuliikenne Kiinasta hoituu vai hoituuko? Miten hinnoittelussa tulee huomioida kanavan vaatimat komissiot ja marginaali-alv?
Mitkä kuluttajasegmentit ovat potentiaalisia? Miten käyttää hyödyksi kiinalaisia sosiaalisen median työkaluja (WeChat, Weibo, Youku)? Kuinka tehdä yhteistyötä kiinalaisten sosiaalisen median vaikuttajien (KOL Key Opinion Leaders) kanssa? Mitkä kuluttajamyyntikanavat ovat käytettävissä ja miten ne eroavat toisistaan (CTRIP, Fliggy, Tuniu, e-Long, Qunar...)? Mitä maksutapoja kuluttajat käyttävät?