Wei Lu – Go -taso

Wei Lu – Go -taso

Tuotekehittäminen Kiinan markkinoille, (Go)

Miten kehittää Culture Finland -tuotteita, erityisesti design-teeman tuotteita Kiinan markkinoille?
Miten kehittää kesän ja talven Outdoors-tuotteita Kiinan markkinoille?
Miten kehittää Stopover-tuotteita Kiinan markkinoille?
Miten eri tuotetyypit, esim. tuotekortti, pakettimatkat, on request -tuote tai takuulähtö ja omatoimituotteet, sopivat Kiinan markkinoille?
Mistä kiinalaiset pitävät Suomessa?

Valmennuksen sisältö voidaan keskittää osaan tuotteita tai kaikkiin tuotteisiin, riippuen asiakkaan tarpeista.

Kiinan markkinoinnin jakelukanavat, (Go) 1/2 – 1 pv

Kiinan matkailujakelukanavat ja niiden toimintatavat.
Tärkemmät online-kanavat Kiinassa.
Miten valita oikeita jakelukanavia?
Yhteistyö tuotekehittämisessä jakelukanavien kanssa.

Hinnoittelu Kiinan markkinoille, (Go) 1/2 – 1 pv

Kiinan neuvottelun kulttuuri ja sen vaikutus kaupantekoon.
Kiinalaiset hinnanneuvottelutavat.
Miten valmistaudutaan hinnan neuvotteluun?
Hinnoittelu eri jakelukanavissa.

Markkinointiviestintä Kiinan markkinoille, (Go) 1/2 – 1 pv

Markkinointikanavat Kiinassa ja niiden rooli.
Miten hyötyä some-markkinoinnista Kiinan markkinoilla.
Miten valmistella markkinointimateriaalit (esim mainokset, kotisivut, esitteet) Kiinan markkinoille?
Miten paketoida tuotteita, jotka ovat kiinalaisturisteille houkuttelevia?

Asiakaspalvelun kehittäminen Kiinan markkinoille, (Go) 1/2 – 1 pv

Mitä kiinalaiset odottavat turistipaveluilta?
Kiinalaisturistien kulutuskäyttäytyminen.
Miten lisätä tuotearvoa tarjoamalla asiakaspalveluja.
Kuinka käyttää palautetta asiakaspalvelun kehittämiseen?
Käytä apuna rohkeasti Suomessa asuvia kiinalaisia osaajia.

Kiinan kulttuurin ja kiinan kielen perusteet, (Go) 1/2 pv alkaen

Perinteiset kiinalaiset uskonnot ja uskomukset.
Modernit kiinalaiset trendit.
Kiinalaisen liiketoimintakulttuurin ja tapojen ominaispiirteet.
Perustietoja kiinan kirjoitusmerkeistä.
Kiinan kielen yksinkertaisia ilmaisuja, mm. tervehdykset ja esittäytyminen.
Kiinan kulttuurin ja kiinan kielen tuntemuksen tärkeä rooli henkilösuhteiden luomisessa ja liikesuhteiden pitämisessä.

Koulutusmatkailun tuotteistaminen ja palvelujen toteuttaminen (Steady & Go) 1 – 2 pv

Ymmärtää erilaisia koulutusmatkailusegmenttejä (kokemuksellinen, oppimispohjainen ja akateeminen) ja näistä kiinnostuneiden ryhmien tarpeet.

Miten sijoittaa yrittäjät oikeisiin segmentteihin
Miten muokata tuotteet kiinalaisryhmän kiinnostuksen mukaan
Miten hyödyntää eri palveluiden yhteisiä resursseja
Tuotteiden toteuttamisprosessi kiinalaisryhmille
Käytännöllisiä vinkkejä kiinan kielestä matkailupalveluissa

 

Räätälöity koulutus

Yllä mainitujen aiheiden lisäksi koulutuksen sisältö ja pituus voidaan räätölöidä ja sopia asiakkaan tarpeen mukaan.

Lisätiedot:

Wei Lu (KTT) on pedagogian ammattilainen (AmO). Kiina-asiantutijana hänellä on yli 20 vuotta kokemusta Kiinan liiketoimintaan liittyvästä opetuksesta, koulutuksesta, konsultoinnista ja tutkimuksesta Suomessa.  Hänellä on myös laaja asiantuntemus yritysten kansainvälistymisestä. Hän on itse järjestänyt kiinalaisryhmien matkailuja ja koulutusmatkailuja Suomeen. Hän käyttää tutkimustuloksia ja omaa kokemustaan koulutuksessa ja tarjoaa käytännön neuvoja yrityksille.

Kielet: suomi, englanti ja kiina

Wei Lu
Amiedu/ Gateway Europe-China Oy Ltd.
luwei.gatec@gmail.com
Puh. 040 5878462
www.amiedu.fi

16.4.2018