Kulttuurimatkailun kärkituotteet CULTURE-tahtituote-lores

Kilpailun ilmoittautuminen päättyi 18.12.2016

Culture Finland (CF) etsii kulttuurimatkailun kärkituotteita kansainvälisille markkinoille! Kilpailuun kutsutaan mukaan kaikki kulttuurimatkailutoimijat, joilla on houkuttelevia, kansainvälisille matkailijoille suunnattuja sisältöjä ja kiinnostus edustaa Suomen kulttuurisen matkailutarjonnan kärkeä.

Kilpailun tuloksena valitaan 20 kärkituotetta, jotka ovat näkyvästi mukana Culture Finlandin kv-markkinointitoimenpiteissä vuonna 2017.

Katso tarkemmat ohjeistukset ja kriteerit.

Mukaan haetaan niin uusia kuin vakiintuneitakin elämyksiä kaikilta kulttuurimatkailun painopistealueilta: suomalainen elämäntapa, design ja arkkitehtuuri, luovien alojen sisällöt (festivaalit, eri taiteen alat, kädentaidot jne) sekä ruoka. Erilaisia tuotesisältöjä ja niihin liittyviä elementtejä on avattu Culture Finland -tuotesuosituksissa.

Hyvinvointimatkailun tähtituotteita etsitään myös parhaillaan Winrelax -kilpailussa. Mikäli tuotteesi istuu paremmin hyvinvointimatkailun kärkituotteeksi, lue lisää kilpailusta ja Finrelax -kasvuohjelmasta täältä.

 

Ilmoita tuotteesi kilpailuun

Kilpailuun voi osallistua Suomessa vastuullisesti toimiva, hyvät liiketoiminnan periaatteet täyttävä taho. Kilpailuun haetaan tuotteita, joiden on suositeltavaa täyttää

Culture Finland -kriteerit kulttuurimatkailutuotteille ja
Visit Finlandin kansainvälistymiskriteerit

Tuotteet voivat olla suunnattuja joko yksittäisille matkailijoille tai ryhmille.

OSALLISTU KILPAILUUN TÄSTÄ

Ilmoittautuminen päättyy 18.12.2016

Yksittäinen toimija voi lähettää kilpailuun maksimissaan kolme tuotetta. Täytäthän lomakkeen erikseen jokaisen tuotteen kohdalta.

 

Voittajien valinta

Arvioinnin ja valinnan kilpailun finalisteista ja voittajista tekee Visit Finlandin nimeämä kotimaisista ja kansainvälisistä kumppaneista sekä asiantuntijoista muodostuva raati. Tuotteiden arviointi perustuu Culture Finland -tuotesuosituksiin, joissa on eritelty suositeltavat elementit kuhunkin kulttuurimatkailun tuotetyyppiin. Visit Finland pidättää oikeuden täsmentää valintakriteereitä kilpailuprosessin aikana. Voittajat julkistetaan tammikuussa 2017

Palkinnot

Voittajatuotteet saavat

  • voittajan valinnan mukaisesti ilmaisen ITB- tai BeNordic myyntitapahtumaan osallistumisen vuonna 2017
  • Authentic Culture Experience -statuksen MyStay -tuotehakemistossa ja tuotteen omassa markkinoinnissa
  • runsaan näkyvyyden Culture Finland –ohjelman myynti- ja markkinointitoimenpiteissä
  • medianäkyvyyttä

 

Taustaa

Culture Finland (CF) on valtakunnallinen kulttuurimatkailun kehittämisohjelma. CF:n toimenpiteillä lisätään Suomeen suuntautuvaa ja Suomessa tapahtuvaa kulttuurimatkailua edistämällä aloilla toimivien tahojen yhteistyötä uusien, houkuttelevien kulttuurimatkailutuotteiden ja -palveluiden synnyttämiseksi.

Culture Finland -kärkituotekilpailu järjestetään tänä vuonna kaikille avoimena kilpailuna. Kärkituotteet valittiin ensimmäisen kerran vuonna 2015 tuotekartoituksen avulla, jonka kautta löydettiin laaja kattaus kulttuurisisältöisiä tuotteita. Tuotteet haettiin kulttuurimatkailun aluekoordinaattoreiden kautta, ja voittajat valittiin ulkomaalaisten kuluttajien ja matkanjärjestäjien toimesta. Tuotteet ovat olleet mukana Culture Finlandin markkinoititoimenpiteissä vuoden 2016 aikana mm. messutapahtumissa sekä tutustumismatkoilla.

Kartoituksessa valitut kärkituotteet painottuivat ruokaan ja elämäntapaan, ja tämän vuoden kilpailussa niiden rinnalle toivotaankin lisää luovien alojen sisällöistä ammentavia matkailutuotteita. Viime vuoden kartoituksen satoa ja sen myötä esille nousseita kehitysehdotuksia voit katsoa liitteestä CF-tuotekartoitus 2015.

Kulttuurimatkailusta ja tuotteistamisesta löydät kattavasti tietoa osoitteesta www.kulmat.fi. Sivustolta löydät myös työkaluja sekä kulttuurimatkailun tuotteistamisen asiantuntijapalveluita tarjoavien tahojen yhteystietoja.

 

5.1.2017

Ladattavat