LAATUTONNI Quality 1000 – laadunkehittämisohjelma

Laatutonni_logo_300pxLAATUTONNI UUDISTUU VUONNA 2016 PALVELEMAAN PAREMMIN MATKAILUYRITTÄJIEN TARVETTA.

LAATUTONNI – ainutlaatuinen tilaisuus nostaa osaamisesi kansainväliselle tasolle!

Laatu ja erinomanen asiakaspalvelu takaavat yrityksen menestyksen tämän päivän haasteissa. Haaga-Perho ja Visit Finland haastavat suomalaiset matkailuyritykset ja -alueet Laatutonni-koulutukseen.

Haaga-Perho tarjoaa yrityksille mahdollisuuden osallistua joko kolmi- tai nelipäiväiseen Laatutonni-valmennukseen.

Kolmipäiväinen valmennus käsittää tiiviin valmennuspaketin hintaan 300 euroa + alv. 24%/yritys.

Nelipäiväinen valmennus sisältää laatuvalmennuksen lisäksi yhden päivän kestävän koulutuksen kestävän kehityksen teemalla. Nelipäiväisen valmennuksen hinta on 480 euroa + alv. 24%/yritys.

Molemmista valmennuksista saa yritykselle Laatutonni-statuksen ja neljän pääivän valmennuksesta lisäksi Green Start-statuksen.

Valmennukset toteutetaan joko alueellisina ryhmävalmennuksina tai avoimina valmennusryhminä erikseen sovituilla paikkakunnilla. Aikataulut sovitaan ryhmä- ja aluekohtaisesti.

Valmennukseen voi osallistua enintään kaksi henkilöä/yritys.  Hinta sisältää valmennuksen materiaaleineen. Helsingin ulkopuolella tapahtuviin valmennuksiin llisätään valmentajan toteutuneet matkakulut. Yritysryhmässä tulee olla mukana vähintään kahdeksan yritystä.

Teemme Laatutonni-valmennuksia myös yrityskohtaisesti.

Tutustu Laatutonniin tarkemmin tästä.

Kysy lisää tai pyydä tarjous Laatutonni-koulutuksesta: Tom Källroos/Haaga-Perho, s-posti: tom.kallroos (at) haagaperho.fi, gsm 0400-184165.

 

********************************

Laatutonni on laadunkehittämisohjelma

Laatutonni on matkailualalle räätälöity laatuohjelma. Laatuvalmennus on käytännönläheistä koulutusta, jossa yrityksen henkilöstöä valmennetaan käyttämään erilaisia laadun kehittämisen työkaluja.

Mistä Laatutonni alkoi?

Suomen matkailun laatupolitiikan ja sen toteuttamisohjelman suunnitteluhanke sai alkunsa vuonna 2000 Visit Finlandin aloitteesta. Sen tarkoituksena oli nostaa matkailupalveluiden laatu niiden hintaa vastaavalle tasolle. Tätä työtä vauhdittamaan käynnistettiin “Laatutonni”, systemaattinen laadunkehitysprosessi. Laatutonnille asetettiin tavoitteeksi luoda matkailun pk-yrityksille yhtenäisiä laatukriteerejä, jotka soveltuvat mahdollisimman laajalti elinkeinon eri sektoreille ja eri yrityksille. Laatutonni-vision mukaan koulutuksen, kenttäohjauksen ja muun tuen avulla tuhat yritystä on mukana ohjelmassa muutamassa vuodessa – ja mikä tärkeintä – kykenee itse jatkamaan ja ylläpitämään systemaattista laatutyötä. Laatutonni käynnistyi huhtikuussa 2001.

Laatutyöllä menestykseen

Me suomalaiset pidämme itsestäänselvyytenä suomalaisen tuotteen ja palvelun korkeaa laatua. Pelkkä tuntuma ei kuitenkaan riitä kansainvälisillä markkinoilla. Tarvitaan työkaluja osoittamaan laadun taso. Laatutonni-diplomi, sertifioitu laadunvarmistusjärjestelmä esim. ISO 9001 tai jokin muu osoitus yrityksen laadunvarmistusjärjestelmästä antaa uskottavuutta kansainvälisillä markkinoilla.

Tehokkaat työkalut

Laatutonnivalmennuksissa käytetään kolmea tehokasta kehittämisen keihäänkärkeä: itsearviointia, Laatutonnityökirjaa ja LaatuVerkkoa. Itsearvioinnilla tunnistetaan kehittämiskohteet ja jäsennetään laadunkehittämissuunnitelma yritykseen. Jatkossa itsearviointi toimii sisäisen laatuauditoinnin työkaluna. Laatutonnityökirja avulla työ etenee hallitusti ja työpohjat helpottavat dokumentointia LaatuVerkko on verraton työväline laadun kehittymisen seurantaan ja siihen tärkeimpään: asiakkaan kuuntelemiseen yrityksen toiminnan kehittämiseksi oikeaan, ostajan suuntaan.

 

Suositukset matkailun laatutyölle Suomessa – selvitys

matkailun kansallisen laatutyön kehittämiseksi elokuu

2014-toukokuu 2015

Visit Finland oli Laatutonnin kautta mukana Haaga-Helian projektissa, jossa selvitettiin suomalaisten matkailuyritysten näkemyksiä laatutyön tärkeydestä ja tulevaisuudesta. Lue lisää projektin loppuraportista.

11.2.2016