Visit Finland -kärkituotekilpailu

1.10.-1.11.2017

Visit Finlandin kärkituotekilpailu uudistuu! Teemalliset kilpailut yhdistyvät yhdeksi kilpailuksi ja haemme tuotteita hyvinvointimatkailun (Finrelax), kesäaktiviteettien (Outdoors Finland) ja kulttuurimatkailun (Culture Finland) teemoihin.

YK:n julistaman kestävän matkailun ja kehityksen teemavuoden 2017 kunniaksi haemme kilpailussa lisäksi kestävän kehityksen kärkiyrityksiä.

 

Kärkituotteet

Suomen kiinnostavuus markkinoilla on nyt ennen näkemättömän suuri, joten uusille tuotteille on kysyntää. Tuotteilta edellytetään entistä enemmän yksittäisten retkien tai palveluiden sijaan paketointia, jotta tuote on kansainvälisillä markkinoilla vetovoimainen ja houkuttelee matkustamaan Suomeen.

Kilpailussa valitaan 15 Visit Finland -kärkituotetta, jotka ovat näkyvästi mukana Visit Finlandin toimenpiteissä vuonna 2018. Kärkituotteille suunnatut toimenpiteet eritelty alapuolella.

Etsimme erityisesti uusia vetovoimaisia kesätuotteita ja tuotteita, joilla saamme pidennettyä matkailusesonkia sekä Stopover-tuotteita, jotka soveltuvat useilla markkinoilla myös lyhytlomiksi.

Tuotteen näkyvyys ja varattavuus erilaisissa matkailun digikanavissa luetaan eduksi.

 

Osallistuminen

Kilpailun ilmoittautuminen avautuu 1.10. ja on auki 1.11.2017 saakka.

Ilmoittautumislomake

Kilpailuun voi osallistua Suomessa vastuullisesti toimiva, hyvät liiketoiminnan periaatteet täyttävä taho. Tuotteet voivat olla suunnattuja joko yksittäisille matkailijoille tai ryhmille.

Tuote voi osallistua vain yhteen teemakategoriaan, vaikka se soveltuisikin sisältönsä puolesta useampiin. Teeman lisäksi yritys voi osallistua kestävän kehityksen kategoriaan. Tuotteiden tulee täyttää Visit Finlandin kansainvälistymiskriteerit sekä kyseisen teeman tuotekriteerit, jotka löytyvät alapuolelta.

Jos ilmoitat mukaan useamman tuotteen (max. 3 tuotetta/toimija), täytäthän lomakkeen erikseen jokaiselle tuotteelle. Pyydämme myös liittämään mukaan 2-4 kpl sisällöllisesti ja teknisesti korkealaatuista valokuvaa.

Tuotteet palkitaan Matkamessuilla 2018. 

 

Tuotekriteerit teemoittain

Tuotteet arvioidaan kunkin teeman tuotekriteerien ja -suositusten perusteella:

Lisäksi tuotteen näkyvyys ja varattavuus erilaisissa matkailun digikanavissa luetaan eduksi:

Stopover-matkailijoille suunnattuja tuotteita arvioidaan myös seuraavien kriteerien perusteella:

 

Kestävän kehityksen kärkiyritykset

YK on julistanut vuoden 2017 kansainväliseksi kestävän matkailun kehittämisen teemavuodeksi. Tämän kunniaksi avasimme myös kestävän kehityksen kärkiyritys -kategorian. Yritys voi teemasarjojen lisäksi osallistua tähän kategoriaan, jos toimii kestävän kehityksen mukaisesti ja täyttää kestävän kehityksen kilpailukriteerit.

 

Arviointi ja voittajien valinta

Kärkituotteiden valinnan suorittaa kuusihenkinen raati, joka koostuu matkailun ammattilaisista sekä kohdemarkkinoilta että kotimaisista sidosryhmistä.

Tuotteista arvioidaan kriteerien täyttymisen ja kansainvälisen edustavuuden lisäksi elämyksellisyyttä ja houkuttelevuutta ulkomaisen asiakkaan kannalta, asiakaslähtöisyyttä, verkostoituneisuutta, tarinallisuutta, tuotekokonaisuuden tasapainoa, markkinointia ja kestävän kehityksen periaatteiden noudattamista.

 

Palkinnot

Kärkituotteet:

  • Saavat Authentic Experience -statuksen tuotteen omassa markkinoinnissa
    • Yksittäisille matkailijoille suunnatut tuotteet MyStay -tuotehakemistossa
    • Ryhmätuotteet nostetaan näkyviin visitfinland.com/trade -osioon
  • Lisätään Visit Finlandin online-tuotemanuaaliin
  • Otetaan huomioon suunniteltaessa tutustumismatkoja myyjille ja medialle
  • Lisätään VF-teemakohtaiseen tuotevalikoimaan myyntitapahtumissa kv-markkinoilla
  • Nostetaan PR-tiedotteisiin soveltuvilla markkinoilla
  • Lisänäkyvyys visitfinland.com -sivustolla
9.10.2017

Ladattavat