Finland Convention Bureau – FCB

Meetings Industry (MI) -markkinointia ja tuotekehitystä hoitaa Finland Convention Bureau (FCB). FCB:n tehtävänä on markkinoida Suomea kongressi- ja yritystapahtumien kohteena. Tieteentekijöille, liitoille, järjestöille ja yrityksille tarjotaan maksutonta apua ja konsultaatiota kansainvälisten kongressien ja yritystapahtumien kutsumisessa, suunnittelussa ja markkinoinnissa.

FCB tarjoaa apua tapahtumien järjestäjille muun muassa sopivan kaupungin, kokouspaikan, majoituksen, juhlatilojen, oheisohjelman, kokousjärjestäjäorganisaation, kuljetuksien tai ravintolapalvelujen löytämisessä.

FCB järjestää alan elinkeinolle messu– ja myyntitilaisuuksia ulkomailla.

Kongressisuunnittelun opas ja ympäristövastuullisen kokousjärjestäjän käsikirja löytyvät täältä.

Meeting Industry -toimenpiteet löytyvät maakohtaisesti Markkinointitoimenpiteet-sivuilla ja tapahtumat myös Myyntitapahtumat-sivuilla.

Katso myös kongressitilastot ja -tutkimukset sekä MI materiaalipankki.

Lisätietoja: Ks. yhteystiedot sivun alaosassa.


FCB-uutisia

M&I Forum houkuttelee yritystapahtumien rahavirtoja Suomeen

10.07.2017

Ensimmäistä kertaa Suomessa järjestettävä Meeting & Incentive Forum on merkittävä tilaisuus markkinoida Suomea matkailumaana ja vakuuttaa suuri joukko kansainvälisten yritystapahtumien järjestäjiä Suomen tarjonnasta ja palvelutasosta….

Lue lisää


(c) Jussi Hellsten


Suomi kongressimaiden vertailussa Pohjoismaiden ykkönen

15.06.2017

Suomessa järjestettiin viime vuonna Pohjoismaista eniten kansainvälisiä kongresseja. Kongressit ovat Suomen matkailuteollisuudelle merkittävä tulonlähde. UIA:n (Union of International Associations) vuosittain julkaisemista tilastoista selviää, että kaikista…

Lue lisää


Header_Arktikum_Rovaniemi


Tutkimus: Kongressikävijät viipyvät Suomessa entistä pidempään, vaikka tapahtumien kesto lyhenee

12.04.2017

Kongressikävijöiden rooli Suomen matkailualalla kasvaa. Kansainvälisten kongressien yhteydessä Suomessa vieraileva matkaaja viettää yhä pidempiä aikoja maassa itse tapahtuman ulkopuolella, vaikka keskimääräinen tapahtumien kesto on lyhentynyt, paljastaa Finproon kuuluvanFinland Convention Bureaun (FCB) tuore vuoden 2016 Delegaattitutkimus.

Lue lisää


AIPPI_VF_DSC_5833