Marknadsföringsteman OCH REGIONFÖRDELNING

Utgående från Visit Finlands kärnvärden har det definierats marknadsföringsteman för Finland. De är motivbaserade och ligger på så sätt närmare konsumenternas tankevärld.

Silence, please

Som motvikt till den hektiska vardagen och den allt snabbare takten finns det i Finland tystnad och rum att andas, till och med i städerna. Turisten får ta det lugnt, fira stugliv, bada bastu och njuta av ren natur. Produkter är till exempel stugliv, bastu, välfärdstjänster och finländsk hälsomat (bär, svamp och andra produkter från naturen).

Kollaasi_Silence1Wild & Free

Varje turist skulle under sin resa vilja uppleva åtminstone ett oförglömligt äventyr. Den finländska naturen erbjuder möjligheter till hisnande naturaktiviteter såsom safari, “island-hopping”-upplevelser med båt eller kanot i skärgården eller varför inte snöbollskrig i stadsmiljö. Produkter är t.ex. motorkälks- och hundsafari, upplevelser som är relaterade till snö och is och båt- och paddlingsprodukter.

Kollaasi_Wild

Cultural Beat

Den finländska kulturens särdrag betonas genom att stärka de globala fenomen som stiger fram ur vår kultur såsom design, jul, musik och läcker finländsk mat. Produkter är t.ex. finländsk livsstil, metallmusik, julgubben och festivaler.

Kollaasi_Culture

regioner_300x400Turism-Finlands förenklade regionfördelning

Den regionfördelning som gjorts för den internationella marknadsföringen av Finland har förenklats för att turisterna ska få uppfattning om Finland som ett turistland. Turism-Finland har delats in i fyra strategiskt profilerade regioner.

 

  • Helsingfors
  • Lappland
  • Insjöfinland
  • Kust- och skärgårdsområden

 

 

Save

1.8.2016