Visit Finland strategi 2015–2018

Vision

Turisterna väljer Finland både med hjärtat och förnuftet.

Mission

Visit Finland främjar turism från utlandet till Finland i ett nära samarbete med företag inom resebranschen och andra turismaktörer.

Visit Finland och FCB/MI* mål

  • Det främsta målet är en ökning av intäkterna från turismen. De totala intäkterna från turismen är 16 miljarder euro och intäkterna för turism från utlandet 5 miljarder euro (år 2018)
  • Finland mera känt som turismland inom vald målgrupp på vald marknad
  • Den bästa expertisen
  • En stark image i Finland och på valda marknader i utlandet
  • Stärka turismens näringspolitiska ställning
  • Ökad internationalisering för små och medelstora företag
  • Nätverkande
  • Effektivare regionalt samarbete

* FCB/MI = Finland Convention Bureau/Meetings Industry

vf_strategi_2015_18_850

28.5.2014

Nedladdnings

  • Finlands turiststrategi 2020

    pdf

    4 goda skäl att främja turistbranschernas utveckling

    Den centrala tanken i strategin är att de erkända styrkorna i Finlands turism ska stärkas och att tillväxtorienterade, nätverkande företag i turistkoncentrationer ska hjälpas att bli framgångsrika. Vid utarbetandet av strategin har statens ekonomiska situation under de följande åren beaktas. I strategin föreslås därför endast alldeles nödvändiga mål och åtgärder.

    23.1.2014
    Ladda ner (146 KB)