Ulkomaiset matkailijat shoppailijoina

Julkaistu 2.5.2016

Ostosten teko ei ole enää vain osa vapaa-ajan matkailua, vaan shoppailusta on tullut miljoonien matkailijoiden pääasiallinen matkustusmotiivi. Shoppailu liittyy olennaisesti kaupunkimatkailuun, mutta myös ostoselämykset paikallisissa liikkeissä sekä liikematkoihin yhdistettävät vapaa-ajan matkapäivät lisääntyvät.

Yksi StopOver Finland -ohjelman toimenpiteistä on tuoda ulkomaisten matkailijoiden tietoisuuteen kiinnostavat ostosmahdollisuudet Suomessa. Ostosmatkailun kehittämiseksi muun muassa Aasiasta, halutaan kuulla tarkemmin matkailijoita palvelevien toimijoiden tarpeista ja selvittää matkailijoiden ostokäyttäytymistä.

Visit Finland toteutti yhteistyössä tutkimustoimisto Nero Partners Oy:n kanssa keväällä 2016 haastattelututkimuksen, jonka avulla selvitetään Helsingin keskustan yrittäjien ja kauppiaiden näkemyksiä ja kokemuksia.

 

Ulkomaiset matkailijat shoppailijoina : taustaa ostosmatkailun merkityksestä
Author: Nero Partners Oy
Helsinki : Visit Finland, 2016
[53] s.

Ladattavat