MEK Trade Follow-up 2013

Julkaistu 17.2.2014

MEKin Trade Follow Up –kartoituksesta selviää, millaisessa kilpailuympäristössä Suomen kesän ja talven matkailutuotteet ovat saksalaisten, ranskalaisten, brittiläisten, japanilaisten sekä moskovalaisten ja pietarilaisten matkanjärjestäjien tarjonnassa.

Tavoitteena on ollut selvittää, mikä on Suomen tuotetarjonnan tila, mitkä ovat kärkituotteemme ja millainen on tarjontamme suhteessa kilpailijoihin. Selvityksen kohteena on ollut Suomea myyvien matkanjärjestäjien internetistä löytyvä tarjonta elo-lokakuussa 2013. Selvityksessä oli mukana 250 Suomea markkinoivaa matkanjärjestäjää.

Maakohtaisissa raporteissa on tietoa kärkituotteista, trendeistä, kilpailutilanteesta sekä viestinnästä ja alueellisesta tarjonnasta, tuote-esimerkkejä unohtamatta. Mukana on myös Visit Finland -edustajiemme ja tuoteasiantuntijoidemme kommentit.

 

Lue myös Matkailusilmä-lehden artikkeli:

”Naapurimaat haastavat Suomen” Matkailusilmä 4/2013, s. 14-17

 

MEK Trade Follow Up – Venäjä, Saksa, Ranska, Japani, Iso-Britannia
Helsinki: Matkailun edistämiskeskus, 2014

Ladattavat