Hyvinvointimatkailustrategia kansainvälisille markkinoille 2014-2018

Julkaistu 22.12.2014

Visit Finland on päivittänyt yhdessä yhteistyökumppaneidensa kanssa hyvinvointimatkailun kehittämisstrategian vuosille 2014-2018. Suomen vapaa-ajanmatkailun tärkeimpiä vetovoimatekijöitä kansainvälisillä matkailumarkkinoilla ovat luonto, vesi, metsät ja erämaat sekä niiden tarjoamat aktiviteettimahdollisuudet. Etenkin Pohjois- ja Järvi-Suomessa sekä saaristossa luonnon merkitys matkailussa korostuu. Tämä pätee myös hyvinvointimatkailun osalta, kun haetaan laadukkaita, kokonaisvaltaisia elämyspalveluita jotka tuottavat sekä fyysistä että psyykkistä mielihyvää.

Hyvinvointimatkailu on TEM:n uudessa Suomen matkailun kasvun ja uudistumisen tiekartassa 2025 valittu yhdeksi kehitettäväksi kärkiteemaksi.

Ladattavat