Finland’s touristic demand – Digital Demand (D²©) : summary report

Julkaistu 5.10.2015

Visit Finlandin tilaamasta Bloom Consultingin raportista selviää, että revontulet sekä luontokokemukset kuten järvet, metsät, kansallispuistot ja jäätiköt ovat ylivoimaisesti etsityimmät aiheet ulkomaalaisten tekemissä matkailuaiheisissa nettihauissa Suomesta. Tämä pätee erityisesti ranskalaisiin, saksalaisiin, italialaisiin sekä espanjalaisiin potentiaalisiin matkailijoihin.

Matkakohteiden digitaalisen kysynnän määrää ja luonnetta kuvaavasta raportista ilmenee myös, että kilpailijamaistamme Norja profiloituu vielä Suomeakin vahvemmin luontoelämysten kautta kun taas Ruotsille, Tanskalle ja Virolle niillä on vain vähäinen merkitys. Luontoelämysten jälkeen paikallinen ruokakulttuuri sekä talviurheilu olivat suosikkiaiheet Suomesta potentiaalisten matkailijoiden keskuudessa.

Bloom Consulting kehittämässä menetelmässä eri maiden tai alueiden digitaalista matkailukysynnän määrää voi mitata, asettaa järjestykseen ja verrata keskenään. Selvitys kattaa Suomeen ja lähialueisiimme kohdistetut matkailuun liittyvät online-haut heinäkuusta 2014 kesäkuuhun 2015.

Lue myös uutisemme Luonnon ihmeet Suomen valtti nettihakujen perusteella

Finland’s touristic demand – Digital Demand (D²©) : summary report
Bloom Consulting, 2015

Ladattavat