Polar Night Magic kampanjan tulokset

Polar Night Magic -yhteiskampanja Finnairin kanssa saatiin päätökseen huhtikuussa. Kampanja oli ennätyspitkä, kestäen seitsemän kuukautta, alkaen 14.9.2015 ja päättyi 12.3.2016.

Kampanjan markkinoina oli Kiina, Japani, Etelä-Korea, Saksa ja UK ja kultakin markkinoilta oli yksi seikkailija kolmen kuukauden ajan Suomessa.

Kampanjan tavoitteena oli esitellä Suomen talvea ja talviaktiviteetteja monipuolisesti, valitsemaan lentoyhtiöksi Finnair ja seikkailijoita jakamaan SoMessa matkasta mahdollisimman laajasti.

Kampanjassa oli mukana partnereina Visit Helsinki, Visit Oulu, Inari-Saariselkä ja Metsähallitus sekä Lapland Hotels, Halti ja Suunto. Lisäksi myös paikallisia matkanjärjestäjiä.

Tuloksien puolesta kampanja oli menestys ja alla muutamia kohokohtia:

Seikkailuun hakijoita 4.000
kampanjasivustolla kävijöitä 641.544
sivustolla vietetty aika 1,24 min
mediaosumia 808 kpl
PR-value 9,3 Meur
Ostetun median puolella videon loppuun katsoneita oli 4,7 miljoonaa

Kampanjan case-video löytyy täältä.

Kannattaa lukea myös japanilaisen osallistujan artikkeli matkasta.

3.6.2016