Visitfinland.com kerää kiitosta maailmalla

28.01.2016

Sen lisäksi että Visit Finlandin ulkomaisille kuluttajille suunnattu verkkopalvelu visitfinland.com on saanut lukuisia palkintoja alan kilpailuista, se kerää kiitosta myös erilaisissa kansainvälissä vertailuissa ja matkailun ammattilaisilta.

Vuonna 2015 visitfinland.comissa vieraili yli 6 miljoonaa uniikkia kävijää. Eniten vierailijoita sivustolle tuli Kiinasta 23,9%, Japanista 23,7% ja Venäjältä 7,2%ä. Kampanjoiden ulkopuolella sivustolla vierailee kuukaudessa n. 400 000 uniikkia kävijää, kun taas kampanjoitten aikana tämä luku saattaa jopa kolminkertaistua.

 

2016

Visit Finlandin verkkosivut palkittiin Travv Awards -kilpailussa.

Suomea matkailukohteena markkinoivan Visit Finlandin verkkopalvelu on napannut hopeapalkinnon matkailualan vuotuisessa Trav Awards -tapahtumassa New Yorkissa.

Visit Finland palkittiin sarjassa, jossa arvioitiin kansainvälisten matkailukohteiden verkkosivuja. Kultaa tässä sarjassa otti Mexico Tourist Board.

 

2015

VisitFinland.com sai Hopeahuippu-palkinnon Grafian “Vuoden Huiput 2015″ kisassa sarjassa Digitaalinen Design.

Perustelut:

VisitFinland.com pysyy matkailualan suunnannäyttäjänä myös vuonna 2015. Uusi sivusto on entistä elämyksellisempi ja käyttäjäkokemus mutkaton kaikilla päätelaitteilla.

 

2014

Paras luokassaan 45 kansallisen matkailutoimiston joukossa. Hyvää sisältöä täydentävät huikeat kuvat ja inspiroivat videot, rich media -elementit sekä käyttäjien luoma sisältö.

– Puhdas typografia ja hämmästyttävä visuaalisuus nostivat visitfinland.com’in maailman 20 parhaiten suunnitellun matkailusivuston joukkoon.

– Clark Norton kysyy ja vastaa onko visitfinland-sivusto maailman paras: ”Is Finland’s Tourism Website the World’s Best?”

 

2013

Uusi elämyksellinen VisitFinland.com-verkkopalvelu palkittiin parhaana sarjassa paras design ja se  sai lisäksi kunniamaininnan sarjassa Paras kuluttajille suunnattu palvelu Grand One Gaalassa.

Paras design -perustelut: Laadukas sisältö, erityisesti kuvat ja videot, tuottaa tällaiselta verkkopalvelulta odottamasi elämyksen. Design on klassista ja toimivaa. Ei ehkä hirveän yllättävää, mutta se viimeistely! Responsiivisuus ja huoliteltu webtypografia tekevät designista ajanmukaisen. Valtava määrä sisältöä on hallittu poikkeuksellisen hyvin. Yhdessä riemastuttavan mobiiliaplikaation kanssa (myös shortlistalla) tämä palvelu uudistaa vanhaa tuttua tarinaa. Päihittää Ruotsin 6-1.

 

VisitFinland.com on voittanut Digital Tourism Think Tank Awards 2013 kategorian parhaassa brändäyksessä. Vastassa mittelössä olivat mm. Sveitsin sosiaalisen median kanavat sekä Tallinnan julkkishanke Robbie Williamsin kanssa.

Palkintona VisitFinland.com saa käyttöönsä “Best in Class” -merkin sivuilleen sekä “Golden Ticket” -kutsun esitelmöimään Digital Tourism Innovation Campus 2014 -tapahtumaan Barcelonassa.

Digital Tourism Think Tank on hanke, joka tuo yhteen matkailualan digitaalisen markkinoinnin tärkeimmät toimijat ja vaikuttajat. Vuoden aikana DTTT kerää matkailun digi-osaajia yhteen mm. työpajoissa ja seminaareissa, suurin niistä Barcelonan edellä mainittu tapahtuma.

 

Lisätietoa:
thinkdigital.travel
youtube.com

 

2012

VisitFinland.com sai Hopeahuippu-palkinnon Grafian “Vuoden Huiput 2012″ kisassa sarjassa Digitaalinen Design.

Perustelut:

Maailmalle eheä näyteikkuna, josta voi olla suomalaisena ylpeä. Pieteetillä rakennettu kokonaisuus, jossa typografia, informatiivisuus sekä sisällön laatu henkivät äärimmäistä laadukkuutta.

 

Linkkejä:
5 steps to winter adventure
Finngenerator
visitfinland.com

 

Lisätietoja:
Mervi Holmén, johtaja, markkinointi ja maakuva
mervi.holmen (at) visitfinland.com, puh. 029 46 95655

Pia Kaipainen, päätoimittaja, visitfinland.com
pia.kaipainen (at) visitfinland.com, puh. 029 46 95667