Visit Finlandin nettisivu valittiin Suomen parhaaksi

13.12.2018

Visit Finlandin kansainväliselle yleisölle suunnattu nettisivu Visitfinland.com voitti Grand Prix 2018 -pääpalkinnon Finnish Web Awardseissa, joissa valittiin Suomen parhaat nettisivut ja niiden suunnittelijat ja tekijät. Visit Finlandin sivusto palkittiin myös parhaasta kuvituksesta. Sivuston visuaalisen ilmeen on suunnitellut mainostoimisto SEK, yhdessä Visit Finlandin tiimin kanssa. Visit Finland vastaa itse sivuston kaikista sisällöistä ja kuvituksesta. Sivuston teknisestä toteutuksesta vastaa digitoimisto Creuna.

Yleisöäänestyksestä finaaliin

Yleisö äänesti netissä finaaliin parhaat sivut, ja niiden joukosta tuomaristo valitsi marraskuussa voittajat. Kriteereinä oli ulkoasun ja teknisten ominaisuuksien ohessa yhteensä parikymmentä muuta arvioinnin mittaria. Tuomaroinnissa kolme parasta sivustoa erottui selvästi muista, kertoo tuomariston puheenjohtaja Pekka Nuikki.

Grand Prix -voittajaksi valittu Visitfinland.com esittelee inspiroivasti sisältöä Suomesta matkailun näkökulmasta.

– Sivusto täyttää markkinointitehtävänsä upeasti ja monipuolisesti. Vihdoinkin kotimaastamme on sivusto, jonka linkin voi ylpeänä lähettää kenelle tahansa ulkomaalaiselle toivottaen tervetulleeksi kotimaahamme, jatkaa Nuikki.

Palkittua sisältöä kymmenellä kielellä

Visitfinland.comissa vierailee vuosittain yli 5 miljoonaa kävijää eri puolilta maailmaa ja sivusto on käännetty 10 kielelle. Suurimmat kävijämäärät tulevat Kiinasta, Venäjältä, Japanista, Yhdysvalloista, Isosta-Britanniasta ja Saksasta.

Sivusto on kerännyt useita kansainvälisiä palkintoja ja mainintoja vuosien varrella. Se on palkittu mm. Travv Awardseissa New Yorkissa hopeapalkinnolla vuonna 2016 ja valittu arvostetun matkailujulkaisu Skiftin ”The 20 Best Designed Tourism Websites in the World” -listaukseen vuonna 2013.

Inspiroiva ja mobiilissa toimiva sisältö on kaiken a ja o

Julkaisustaan lähtien Visitfinland.com on painottunut vahvasti inspiraatioon ja kuvapainotteiseen artikkelisisältöön, joka esittelee Suomea kansainväliselle matkailijalle.

– Olemme todella otettuja ja iloisia tästä huippupalkinnosta! VisitFinland.comin elämyksellinen tyyli pysyy jatkossakin, vaikka tulemmekin alati kehittämään sivustoa nykypäivän käyttäjän tarpeita ja mielenkiinnon kohteita vastaamaan – niin Euroopassa kuin Aasiassakin, sanoo Visifinland.comin päätoimittaja Anna Stenius.

Suositun artikkelisisällön rinnalle on nyt nostettu mm. pelejä ja entistä enemmän erilaista videosisältöä. Myös matkailutuotteita esittelevä My Stay -palvelu sai oman faceliftin alkuvuodesta 2018.

Inspiroivan sisällön ohella on tehty työtä myös löydettävyyttä ja käyttäjäkokemusta teknisesti parantavien ratkaisujen, kuten mobiili- ja hakukoneoptimoinnin, eteen. Sivuston käyttäjistä jo yli 60% käyttää sivustoa mobiili- tai tablettialustalla. Kaikki sisältö on lisäksi mietitty niin, että se toimii myös Visit Finlandin lukuisissa sosiaalisen median kanavissa.

Linkit:
Web: Visitfinland.com
Facebook: I wish I was in Finland
Instagram: @OurFinland
Twitter: @OurFinland

Lisätiedot:
Anna Stenius, päätoimittaja, Visitfinland.com
anna.stenius (at) businessfinland.fi