Visit Finland –seminaari, Helsinki 4.6.2014

05.06.2014

MEKin perinteinen Visit Finland -kevätseminaari ja workshop järjestettiin uudistetussa Scandic Park -hotellissa Helsingissä 4.6.2014. Tilaisuuteen oli saapunut noin 200 matkailuelinkeinon ja sidosryhmiemme edustajaa.

Aamupäivän seminaariosuuden ohjelmassa oli:

  • MEKin ajankohtaiskatsaus ja MEK-Finpro-integraatio, ylijohtaja Jaakko Lehtonen, MEK ja toimitusjohtaja Markus Suomi, Finpro
  • Tutkimus & Tuotekehitys – uudet strategiat, rajahaastattelu, tutkimus- ja kehitysjohtaja Kristiina Hietasaari, MEK
  • Merkityksellisiä kohtaamisia ja tekoja, johtaja, markkinointi ja maakuva, Mervi Holmén, MEK
  • “Finland is a Shop”, Jocy Ma, The Chinese Students and Scholars Association of Aalto University
  • Markkinoinnin toimenpiteet vuonna 2015, yhteyspäällikkö Anne Lind, MEK

Iltapäivän workshop-osuudessa osallistujilla oli mahdollisuus syventyä yksityiskohtaisemmin ajankohtaisiin ja tuleviin asioihin kahdenkeskisissä keskusteluissa MEKin edustajien kanssa.

Katso video tapahtumasta ›

Esitykset löytyvät alla olevista pdf-tiedostoista.

Lisätietoja: Ulla Mäkelä, puh. 029 50 58231, sähköposti ulla makela (at) visitfinland.com

Ladattavat

  • Markkinoinnin toimenpiteet vuonna 2015

    pdf

    Yhteyspäällikkö Anne Lind esitteli tulevia toimenpiteitä joilla tavoitellaan tuotannon monipuolistamista ja viipymän pidentämistä Suomessa. Esitys sisälsi myös tietoa MEKin kansainvälistymisen apuvälineistä ja markkinatiedosta.

    Lataa (1 MB)
  • MEKin ajankohtaiskatsaus ja MEK-Finpro-integraatio

    pdf

    MEKin ylijohtaja Jaakko Lehtosen ajankohtaiskatsaus käsitteli matkailun kehitystä Suomessa 2013 ja ennusteen kuluvalle vuodelle sekä Finpro-integraation tilanteen ja rahoitusmallit matkailun edistämiseen vuodesta 2015 alkaen.

    Lataa (921 KB)
  • Ajankohtaista tutkimuksesta ja tuotekehityksestä

    pdf

    Tutkimus- ja kehitysjohtaja Kristiina Hietasaari aka Ilmatar Lahti esitteli MEKin juuri päivitetyt kulttuuri- ja talvimatkailun kehittämisstrategiat sekä näiden vuoteen 2018 ulottuvat tavoitteet. Tutkimusten osalta uutta on mm. käytännönläheinen MoHu-työkirja.

    Lataa (7 MB)
  • Merkityksellisiä kohtaamisia ja tekoja

    pdf

    Tavoitteenamme on olla Pohjoismaiden tunnetuin ja  haluttavin matkailumaa. Tähän päästään markkinoinnilla, joka on johdonmukaista ja pitkäjänteistä, muistutti Mervi Holmén, johtaja, markkinointi ja maakuva. Hän esitteli keinoja ja välineitä, joita on käytetty Visit Finland brändin markkinoinnissa valituilla markkinoilla.

    Lataa (56 MB)
  • Visit Finland osaksi uudistuvaa Finproa

    pdf

    Finpron toimitusjohtaja Markus Suomi kertoi uudistuvasta Finprosta ml. ministeriön asettamat tavoitteet Finpro-MEK-integraatiolle, toimialan kokonaisvaltaisen kehittämisen alueista ja Team Finland -yhteistyön tiivistämisestä.

    Lataa (1 MB)
  • “Finland is a Shop”, Jocy Ma

    pdf

    “Finland is a shop and the Chinese tourists are walking wallets” lähtökohtanaan Jocy Ma kertoi kiinalaisten ulkomaan matkustuksesta, kilpailusta ja erityispiirteistä ja odotuksista ja toiveista kohdistaen ne sekä palveluntuottajille että viranomaisille.

    Lataa (3 MB)