Visit Finland -kärkituotekilpailu 1.10.–1.11.2017

28.09.2017

Visit Finlandin kärkituotekilpailu uudistuu! Teemalliset kilpailut yhdistyvät yhdeksi kilpailuksi ja haemme tuotteita hyvinvointimatkailun (Finrelax), kesäaktiviteettien (Outdoors Finland) ja kulttuurimatkailun (Culture Finland) teemoihin.

YK:n julistaman kestävän matkailun ja kehityksen teemavuoden 2017 kunniaksi haemme kilpailussa lisäksi kestävän kehityksen kärkiyrityksiä.

Suomen kiinnostavuus markkinoilla on nyt ennen näkemättömän suuri, joten uusille tuotteille on kysyntää. Tuotteilta edellytetään entistä enemmän yksittäisten retkien tai palveluiden sijaan paketointia, jotta tuote on kansainvälisillä markkinoilla vetovoimainen ja houkuttelee matkustamaan Suomeen.

Kilpailussa valitaan 15 kärkituotetta, jotka ovat näkyvästi mukana Visit Finlandin toimenpiteissä vuonna 2018. Kilpailun ilmoittautuminen avautuu 1.10. ja on auki 1.11.2017 saakka. Voittajat palkitaan Matkamessuilla tammikuussa 2018.

Lisätiedot ja ilmoittautumisohjeet kärkituotekilpailun sivulla.

Kärkituotekilpailussa haetaan uusia ja vetovoimaisia tuotteita

Etsimme kaikista kolmesta teemasta erityisesti uusia vetovoimaisia kesätuotteita ja tuotteita, joilla saamme pidennettyä matkailusesonkia sekä Stopover-tuotteita, jotka soveltuvat useilla markkinoilla myös lyhytlomiksi. Tuotteen näkyvyys ja varattavuus erilaisissa matkailun digikanavissa luetaan eduksi.

Yksittäisellä tuotteella voi osallistua vain yhteen teemakategoriaan, vaikka se soveltuisikin sisältönsä puolesta useampiin. Teeman lisäksi yritys voi osallistua kestävän kehityksen kategoriaan.

Kärkituotteiden valinnan suorittaa kuusihenkinen raati, joka koostuu matkailun ammattilaisista sekä kohdemarkkinoilta että kotimaisista sidosryhmistä.

Tuotteista arvioidaan kriteerien täyttymisen ja kansainvälisen edustavuuden lisäksi elämyksellisyyttä ja houkuttelevuutta ulkomaisen asiakkaan kannalta, asiakaslähtöisyyttä, verkostoituneisuutta, tarinallisuutta, tuotekokonaisuuden tasapainoa, markkinointia ja kestävän kehityksen periaatteiden noudattamista.

Palkinnoksi kärkituotteet:

  • Saavat Authentic Experience -statuksen tuotteen omassa markkinoinnissa
    • Yksittäisille matkailijoille suunnatut tuotteet MyStay -tuotehakemistossa
    • Ryhmätuotteet nostetaan näkyviin visitfinland.com/trade -osioon
  • Lisätään Visit Finlandin tuotemanuaaliin
  • Otetaan huomioon suunniteltaessa tutustumismatkoja myyjille ja medialle
  • Lisätään VF-teemakohtaiseen tuotevalikoimaan myyntitapahtumissa kv-markkinoilla
  • Nostetaan PR-tiedotteisiin soveltuvilla kohdemarkkinoilla
  • Saavat lisänäkyvyyttä visitfinland.com -sivustolla

 

Ilmoittaudu mukaan! Lomake lisätään 1.10.2017 kärkituotekilpailu-sivuille.