Viisi vinkkiä parempaa menestykseen matkailuyrittäjälle Saksassa

18.12.2015

Tässä ”Matkailutulevaisuus” nimisen saksalaisen organisaation ajatuksia siitä, mihin matkailussa tulisi lähiaikoina varautua.

• Mieti sisältömarkkinointi tarkasti. Miten kuluttajat löytävät arvokkaan sisällön? Esim. jos tuotat hintavan You Tube -videon nettisivuille, suunnittele markkinointi niin, että kuluttaja myös päätyy nettisivuillesi katsomaan videon.
• Yksinkertaista verkkopalvelun ulkoasu. Palvelukokemus on tässä avainasemassa ja parhaassa tapauksessa sivusto johdattaa kuluttajan varaamaan tuotteen liikoja miettimättä. Esim. Airbnb-sivusto on houkutteleva ja yksinkertainen.
• Käytä kuvia, jotka kertovat tarinan. Älä käytä esim. maisemakuvia ilman ihmisiä, jotka ovat muodostuneet kliseiksi. ”Storytelling” on nykymarkkinoinnin taikasana.
• Ota hyöty irti Googlen tuotteista. Adwordsin lisäksi kannattaa ottaa selvää mm. erikseen kehitetyistä hotelli- ja lentopalveluista.
• Hinnoittele aktiivisesti. Majoitusliikkeet voivat vapaasti suunnitella omat hintansa eri kanaviin esim. eri provision mukaan eli sama hinta kaikissa kanavissa on historiaa. Yleisesti kannattaa kuitenkin harkita miten avoimesti hinnoittelua kommunikoi ja tuottaa eri hintoja eri kanaviin. (tourismuszukunft.de)