Uudenlaista Suomi-PR:ää yhteistyössä yli toimialarajojen – Visit Finland ja Reima haastavat maailman lapset liikkumaan

22.08.2017

Reima tietää, että lapset on luotu liikkumaan. Tänään Suomessa käynnistyvässä kansainvälisessä kampanjassaan Reima haastaa kaikki maailman lapset liikkumaan miljoona tuntia enemmän. Finpron Visit Finland vahvistaa Reiman kampanjaa kytkemällä siihen Suomen kiinnostavana matkailumaana.

Suomen itsenäisyyden juhlavuoden kunniaksi Reima haluaa kutsua lapsiperheitä kokemaan liikunnan iloa Suomen puhtaassa luonnossa. Siksi Reima innostaa nyt kaikki maailman lapset mukaan #millionhoursofjoy-haasteeseen.

– Kunnianhimoisena tavoitteena on, että liikuntahaasteen aikana lapset saisivat yhdessä kerättyä vähintään 1 000 000 tuntia liikunnan iloa. Tempauksella halutaan paitsi tuoda esiin liikunnan tärkeyttä, myös kertoa suomalaisesta aktiivisesta elämäntyylistä, kertoo Reiman kansainvälinen markkinointipäällikkö Päivi Koskela.

Suomi on maailmanlaajuisesti trendikäs matkailumaa

Suomen juhlavuosi ja useat viimeaikaiset matkailutunnustukset ovat nostaneet Suomen näkyvyyttä merkittävästi. Pitkäjänteinen kehitystyö Suomen matkailun eteen näkyy matkailijoiden määrän kasvuna kaikkialta maailmasta.

Reiman Kidventure-kampanjassa yhdistyvät monet Visit Finlandin viestit: suomalaisen luonnon monimuotoisuus  ja puhtaus, aktiivilomailu, Lappi, porot ja joulupukki. Kampanja avaa luontevan polun Visit Finlandia kiinnostavalle kohderyhmälle: lapsiperheille.

– Uusien matkailijoiden houkuttelemiseksi on tärkeää rakentaa Suomen monipuolista matkailubrändiä yhteistyössä erilaisten toimijoiden kanssa. Olemme pieni maa, joten on hyödyllistä toimia yhdessä myydäksemme suomalaisia tuotteita ja palveluita maailmalla, sanoo Visit Finlandin markkinointijohtaja Heli Jimenez Finprosta.

Kampanja sisältää mittavat aktivoinnit PR:n, sosiaalisen median ja maksetun median puolella. Visit Finland arvioi, että kampanja saa kohdemaissa paljon näkyvyyttä koko loppuvuoden ajan.

– Tavoitteena on, että kampanjasta jää lasten ja aikuisten mieliin muistijälki Suomesta eksoottisena ja erilaisena kohteena, jossa riittää nähtävää ja koettavaa ympäri vuoden, Heli Jimenez sanoo.

Liikkumisen riemu kampanjan ydinviesti

#millionhoursofjoy-haasteeseen voivat osallistua yksilöt tai ryhmät, esimerkiksi koululuokat. Lasten ympäri maailmaa liikkumat tuntimäärät päivittyvät jatkuvasti kampanjasivustolle www.reima.com/kidventure. Sivustolla myös seurataan kampanjan maskottia Reima-poroa suoran nettikamerayhteyden kautta. Poron kaulapannassa on ReimaGO-aktiivisuussensori, ja Reima haastaakin lapset liikkumaan enemmän kuin poro! Kampanjaan kuuluu myös jännittävä, Lapissa kuvattu satukirja, jonka voi lukea kampanjasivuilla.

Kampanja huipentuu maaliskuussa 2018 Rukalla järjestettävään viikon mittaiseen kansainväliseen Reima Kidventure -tapahtumaan, johon pääsee 15 eri maasta kustakin yksi onnekas perhe.

– Odotamme innolla, että saamme tutustuttaa eri puolilta maailmaa tulevat lapset lumeen, jäähän ja hauskoihin talviaktiviteetteihin. Ruka ja Kuusamon luonto ovat mahtavia paikkoja kokea talven ihmemaa, sanoo toimitusjohtaja Mats Lindfors Ruka-Kuusamo Matkailu ry:stä.

LISÄTIETOJA
Heli Jimenez, markkinointijohtaja, Visit Finland, Finpro, heli.jimenez@visitfinland.com, p. 050 594 3832
Hetta Huittinen, viestintäpäällikkö, Finpro, hetta.huittinen@finpro.fi, p. 040 033 9597
Päivi Koskela, kv. markkinointipäällikkö, Reima Oy, paivi.koskela@reima.com, p. 040 5530 660
Riika Paakkunainen, viestintäpäällikkö, Reima Oy, riika.paakkunainen@reima.com, p. 050 322 8293
Mats Lindfors, toimitusjohtaja, Ruka-Kuusamo Matkailu ry, mats.lindfors@rukakuusamo.fi, p.0400 747 356

Visit Finland vastaa valtakunnallisena matkailualan asiantuntijana ja aktiivisena toimijana ulkomailta Suomeen suuntautuvan matkailun edistämisestä. Visit Finland tukee alan yrityksiä ja yritysryhmiä kansainvälisille markkinoille tarkoitettujen matkailupalvelujen kehittämisessä ja markkinoinnissa. Visit Finland on osa Finpro Oy:tä. www.visitfinland.fi ww.visitfinland.com
 
Finpro auttaa suomalaisia pk-yrityksiä kansainvälistymään, hankkii Suomeen lisää ulkomaisia investointeja ja kasvattaa ulkomaisten matkailijoiden virtaa Suomeen. Finpron muodostavat Export Finland, Visit Finland ja Invest in Finland. Finpro on julkinen toimija, jonka 240 asiantuntijaa toimii 37 toimistossa 31 maassa Suomen ulkopuolella ja 6 aluetoimistossa Suomessa. Finpro on osa Team Finland -verkostoa. www.finpro.fi Finpro – kasvua Suomeen
 
Reima® on johtava lasten ulkoiluvaatemerkki. Kankaanpäässä vuonna 1944 perustettu Reima Oy työllistää noin 300 ihmistä ja yrityksen liikevaihto oli vuonna 2016 noin 85 M €. Reiman tuotteista yli 80 % myydään ulkomaille noin 35 eri maahan. Reiman missiona on taata lapsille vapaus liikkua ja leikkiä ulkona säästä riippumatta. Reima®-tuotteiden suunnittelun perustana ovat toiminnallisuus, turvallisuus ja innovatiivisuus sekä raikas suomalainen design. Vaatteita arvioi maailman rehellisin ja säälimättömin testaustiimi: lapset. Tutustu tarkemmin: www.reima.fi