Tunne asiakkaasi! Kohderyhmäopas matkailuyrityksille

05.10.2018

Asiakkaiden tarpeet ja odotukset on tunnettava, jotta tuotetarjontaa voi kehittää kysyntää vastaavaksi.

Suomen vetovoimatekijät perustuvat pitkälti luontoon, mutta yhä enemmän myös suomalaisen elämäntavan ja kulttuurin kokemiseen, joka liittyy matkailun suureen Live like a local -trendiin. Paikallisuuden ja aitouden korostaminen on rikastuttanut Suomen kuvaa matkailumaana ja antanut mahdollisuuksia erottua naapurimaista.

Visit Finland toteutti vuonna 2017 segmentointitutkimuksen, jossa selvitettiin Suomelle potentiaalisten asiakasryhmien motiiveja, toiveita ja mieltymyksiä. Tämä opas perustuu tutkimukseen, avaa sen tuloksia ja luo tiivistetyn katsauksen pääkohderyhmiin ja niiden kiinnostuksenkohteisiin sekä Suomen vetovoimatekijöihin päämarkkinoillamme Saksassa, Isossa-Britanniassa, Kiinassa ja Japanissa.

Tuotteiden ja viestinnän suuntaaminen oikeille kohderyhmille on ensiarvoisen tärkeää, kun kilpailu matkailijoiden huomiosta käy entistä kovemmaksi. Asiakkaiden tarpeet ja odotukset on tunnettava, jotta tuotetarjontaa voi kehittää kysyntää vastaavaksi. Tämä työkirja on luotu palvelemaan näitä tarpeita.

Toivomme sinulle antoisia ja oivaltavia hetkiä työkirjan parissa!

Ladattavat