VisitFinland.com – satoja tuhansia silmäpareja kuukausittain

30.10.2017

Näyteikkunaamme maailmalle, VisitFinland.com-sivustoa, käy vuosittain katsomassa useita miljoonia ihmisiä eri puolilta maailmaa. Seuraajamäärät myös Visit Finlandin sosiaalisen median kanavissa kasvavat tasaisesti. Pidettyjä sisältöjä ja upeita kuvia Suomesta kannattaa jakaa ahkerasti myös itse.

Visitfinland.com -sivustolla vierailee vuosittain useita miljoonia käyttäjiä eri puolilta maailmaa. Sivustosta on tehty kymmenen eri kieliversiota, joilla palvellaan Suomesta kiinnostuneita matkailijoita niin englanniksi, ruotsiksi, venäjäksi, japaniksi, kiinaksi, koreaksi, ranskaksi, saksaksi, italiaksi kuin espanjaksikin. Jokaisesta kieliversiosta löytyy inspiroivia kuvia ja videoita sekä mielenkiintoisia artikkeleita kyseisellä kielellä. Sivustolta löytyy myös pian uuden ilmeen saava My Stay -palvelu, josta kävijät löytävät suoraan matkailualan yritysten omiin palveluihin.

Suosituimpia vuosittaisia teemoja visitfinland.comissa ovat mm. revontulet, sauna sekä suomalainen kulttuuri ja ruoka. Erityisen suosittuja ovat myös erilaiset listaukset. Lonely Planet valitsi Suomen Best in Travel 2017 -listauksessaan kolmannelle sijalle ainoana Pohjoismaana. Tästä inspiroituneena kirjoitimme 17 Reasons to Visit Finland in 2017 -artikkelin, joka on ollut yksi luetuimmista tänä vuonna visitfinland.comissa. Sen on nähnyt jo yli 172 000 vierailijaa.

Sivuston sisältö kokonaisuudessaan on kiinnostanut kävijöitä kasvavassa määrin; sivustolla vietetty keskimääräinen aika on pidentynyt ja klikattujen sivujen määrä on korkeampi kuin edellisenä vuonna. Myös erilaiset generaattorit ovat erittäin suosittuja, kuten uusin ”Find your Finnish DNA”.

Visit Finland sosiaalisessa mediassa

Yhdessä Suomen matkailun hienojen kasvulukujen kanssa ovat myös Visit Finlandin seuraajamäärät sosiaalisessa mediassa kasvaneet. OurFinland-kuvavirtaamme seuraa yli 211 000 henkilöä ja Suomi-kuvat keräävät hetkessä kymmeniä tuhansia tykkäyksiä!

Facebookissa I wish I was in Finland -seuraajia on reippaat 480 000. Erilaisten digikampanjoiden, kuten Ruotsiin suuntautuneen Figgen ja kansainvälisen The Symphony of Extremes -kampanjan myötä olemme onnistuneet tavoittamaan kotimaiselle sisällölle jo miljoonia silmäpareja tänä vuonna.

Myös somessa eri kieliversiot menestyvät: esimerkiksi Japanin Twitter-tili on lähes 67 000 seuraajallaan ylittänyt jo englanninkielisen Twitter-tilimme seuraajamäärän, joka on nyt 55 000 henkilöä.

Pannaan hyvä kiertämään

Yhteisöllisyydessä on voimaa! Jakamalla sosiaalisessa mediassa kuvia ja linkkejä omille yleisöillemme, kasvaa Suomen tunnettuus matkailijoiden keskuudessa vielä nykyisestäänkin! Mitä enemmän julkaisuja ja jakoja, sitä enemmän silmäpareja.