Talven ihmemaasta ympärivuotiseksi matkailukohteeksi – ota haaste vastaan!

19.11.2018

Suomen parhaita matkailutuotteita hakevan kärkituotekilpailun sijaan haastamme tänä vuonna alueet ja yritykset kehittämään ympärivuotista palvelutarjontaansa Visit Finlandin tukemana.

Haasteen tavoitteena on edistää Matkailu 4.0 -ohjelmassa asetettuja tavoitteita matkailun tuotetarjonnan ja palvelurakenteiden kehittämistä ympärivuotiseksi. Tarkoitus on rohkaista Suomen yrittäjiä hakemaan synergioita muiden alueen toimijoiden kanssa ja kehittämään palveluita yhteistyössä alueen ja saman alan yrittäjien kanssa.

– Kannustamme alueita ja yrityksiä kehittämään tuotetarjontaansa yhteisvoimin kohti ympärivuotisuutta, sanoo tuotekehityksestä vastaava johtaja Kristiina Hietasaari Business Finlandin Visit Finland -yksiköstä.

Ota haaste vastaan!

Ilmoittautuminen on avoinna ma 19.11.2018 – pe 25.1.2019.

Hae Ympärivuotisuushaasteeseen

KUKA voi osallistua?

Haasteeseen voi osallistua alueorganisaatio- tai yritysvetoinen yritysryhmä, joka koostuu vähintään kolmen yrityksen joukosta ja joiden toiminta on toisiaan täydentävää (majoitus-, ravitsemus- ja elämyspalveluita sekä käyntikohteita).

MITÄ haemme?

Destinaatioita tai yritysryhmiä, joiden tämänhetkinen matkailun tuotetarjonta nojaa vahvasti yhteen kauteen ja joilla on halu lisätä matkailuvirtoja pidentämällä sesonkia tai avaamalla uutta kautta.

MITÄ vaadimme?

  • Alueen tai yritysryhmän pitää olla sitoutunut yhteiseen tuotekehitysyhteistyöhön.
  • Alueella/yrityksillä on valmius investoida aikaa ja rahaa tuotekehitykseen, markkinointiin ja myynninedistämiseen uuden tuotetarjonnan ympärillä.
  • Yrityksillä on valmius ja halu toimia verkostomaisesti muiden alueen yrittäjien kanssa ja osana matkailun alueellista ekosysteemiä.
  • Yrityksiltä edellytetään vastuullista, taloudellisesti kestävää, asiakaslähtöistä, paikallisia yhteisöjä ja kulttuureita sekä arktista luontoympäristöä kunnioittavaa kestävän kehityksen mukaista toimintaa.
  • Sitoutuminen tuotannon ylläpitoon vähintään 2 kauden ajaksi.
    • Eduksi katsomme, mikäli yritysryhmästä löytyy toimija, jolla on valmismatkaoikeudet ja näin ollen valmius paketoida ja myydä muitakin alueen yritysten tuotteita.
  • Visit Finlandin kansainvälistymiskriteerit ja MyStayn tuote-kriteerit täyttyvät kunkin yrityksen ja tuotteen kohdalla.

MITÄ tarjoamme?

  • Haasteeseen mukaan valituille yritysryhmille tarjotaan Visit Finland Akatemia -polku: valmennusta tuotteistamisesta, markkinatuntemuksesta, digitaalisuudesta, myynti- ja jakelukanavista. Valmennus käynnistyy helmi-maaliskuun vaihteessa.
  • Valittujen yritysryhmien yritykset nostetaan case-yrityksiksi ja tuodaan esille Visit Finland -seminaarissa 11.6.2019. Yritysryhmälle varataan mahdollisuus osallistua Visit Finland -workshopiin myyjinä. Lue lisää
  • Visit Finland sitoutuu muun kampanjoinnin yhteydessä markkinoimaan kyseisiä tuotteita keskeisillä markkinoilla.

Haasteeseen valitaan mukaan enintään kolme yritysryhmää. Valitut yritysryhmät kutsutaan helmikuun aikana järjestettävään yhteiseen kick-off-tilaisuuteen, jossa määritellään Akatemia-polun sisällöt ja aikataulu.

 

Lisätietoja

Kaisu Mäkelä
kaisu.makela(at)businessfinland.fi