Mistä matkailijat löytävät meidät? – tärkeimmät digitaaliset matkahaku- ja varauskanavat maailmalla

16.11.2017

Alati kasvava osuus matkahauista ja varauksista tehdään online-kanavien kautta. Monilla Suomen matkailun avainmarkkinoilla yli 70 % matkavarauksista tehdään verkossa. Myös mobiililaitteiden käyttö lisääntyy kaikilla markkinoilla. Esimerkiksi Kiinassa jo 60 prosenttia matkavarauksista tehdään mobiilisti, osoittaa Visit Finlandin teettämä digikanavakartoitus (Optimizing digital channels for marketing and promotions in the travel industry, 2017).

 

Lähde: Optimizing digital channels for marketing and promotions in the travel industry, 2017

Laajassa markkinatutkimuksessa on kartoitettu matkailun digitaalisuuden trendejä ja esitellään maakohtaisesti (Britannia, Saksa, Ranska, Italia, Alankomaat, Venäjä, Japani, Kiina, Etelä-Korea) tärkeimmät matkan hakuun sekä varauksiin käytetyt digikanavat ja nostetaan esille muita maakohtaisia havaintoja.

Lataa tutkimusraportti kokonaisuudessaan täältä.