18–30-vuotiaiden liikematkustajien käyttäytyminen haasteena matkatoimistoille ja matkanjärjestäjille

02.12.2014

Expedia teetti tutkimuksen koskien Y-sukupolven (18–30-vuotiaat) liikematkustuskäyttäytymistä. Tutkimuksen mukaan tärkeää kyseiselle kohderyhmälle on itsenäisyys, liikkuvuus, henkilökohtaisesti räätälöidyt palvelut ja tuotteet. He matkustavat enemmän kuin heitä edeltävä sukupolvi ja jopa 62 % pyrkii yhdistämään työmatkaan muutaman lisäpäivän omaa lomaa varten.

Y sukupolvi käyttää myös huomattavasti enemmän mobiilipalveluita: 32 % alle 30 vuotiaista varaa liikematkansa matkapuhelimen välityksellä ja 20 % tablet-tietokoneen välityksellä. Heille on tärkeää olla koko matkan ajan linjoilla ja päivittää sosiaalisen median profiileitaan. He pitävät myös todella tärkeänä jakaa kokemuksensa internetissä (jopa 77 % matkustaneista) matkansa jälkeen.

Kyseinen kohderyhmä on haasteellinen matkatoimistoille, sillä he vaativat henkilökohtaisesti räätälöidyt tuotteet ja viimeisimmän teknologian, mihin matkatoimistoilla ei aina ole resursseja.

Lähde: www.lechotouristique.com