Sosiaalinen media

Visit Finlandin kansainvälisisille matkailijoille kohdennettujen sosiaalisen median kanavien tavoitteena on kasvattaa Suomen tunnettuutta matkailukohteena, inspiroida Suomesta kiinnostuneita ja auttaa suomalaisia matkailuyrityksiä kansainvälisessä markkinoinnissa.

Kanavat valitaan sen mukaan, kuinka paljon niillä on käyttäjiä, kuinka hyvin ne tavoittavat kohderyhmän ja miten hyvin ne taipuvat matkailumarkkinoinnin käyttöön.

Tavoitteena on:

  • Inspiroida potentiaalinen matkailija laadukkaalla, harkitulla ja massasta poikkeavalla sisällöllä niin, että se leviää mahdollisimman laajasti. Etenkin UGC (user generated content) on Visit Finlandille tärkeää ja sen osuutta halutaan kasvattaa
  • Tavoittaa kohderyhmät markkinoiden eri kanavissa kasvattaen Suomen tunnettuutta ja haluttavuutta matkailumaana
  • Ohjata uusia, potentiaalisia matkailijoita VisitFinland.comiin
  • Yhteisöllistää ja sitouttaa Suomeen jo rakastuneet, jotta he matkustaisvat maahamme uudestaan
  • Löytää uutta inspiraatiota ja luoda keskusteluja erilaisten yhteisöjen ja yleisöjen keskuudessa, esimerkiksi matkabloggarit ja sosiaalisen median vaikuttajat

Sosiaalisen median kanavat:

Kanavat valokuvien ja videoiden jakamiseen:

8.2.2018