PR ja mediatyö

Visit Finland tuo vuosittain satoja toimittajia ja bloggaajia Suomeen yksittäis- ja ryhmämatkoille tutustumaan eri alueisiin, kohteisiin ja markkinointiteemoihin. Mediat edustavat lifestyle- ja matkailulehtiä, laajalevikkeisiä sanomalehtiä, eri teemaisia blogeja sekä TV- ja radio-ohjelmia. Myös online-kanavat ovat merkittävä osa tämän päivän mediatyötä. Artikkelien ja ohjelmien tarkoitus on saada toimittajat välittämään Suomi-kuvaa ja kuluttajat kiinnostumaan Suomeen matkustamisesta.

Visit Finland tekee yhteistyötä alueorganisaatioiden kanssa. Mikäli olette kiinnostuneita mediavierailusta, olkaa yhteydessä omaan alueorganisaatioonne. Pääsääntö on, että Visit Finland maksaa toimittajien edestakaiset matkakulut kohteeseen elinkeinon kattaessa maakulut (mm. majoitus, opastukset, aktiviteetit, ruokailut ainakin osittain).

Vuoden 2018 mediatyön keskeisimmät teemat:

  • Hyvinvointi
  • Perhematkailu
  • Suomalainen kulttuuri
  • Suomalainen ruokakulttuuri
  • Suomi kesäkohteena
  • Suomi stopover-kohteena
  • Ulkoilu- ja luontomatkailu

Kansainvälisten mediavierailujen ABC – nyt myös videona!

Visit Finland on tuottanut Kansainvälisten mediavierailujen ABC -oppaan, jonka ohjeiden avulla vierailuohjelmaan osallistuvat yritykset ja alueet voivat valmistautua vierailuun ja toteuttaa sen onnistuneesti. Oppaan rinnalle on tuottettu myös valmennusvideo.

Uutiskirjeet ja mediatiedotteet

Säännöllisesti lähtevät uutiskirjeet ja mediatiedotteet viestivät Suomen matkailusanomaa eri puolille maailmaa.

Visit Finland tiedottaa ulkomaista mediaa PR-toimistojensa välityksellä.