Myynti ja markkinointi

Visit Finlandin tärkeimpänä tehtävänä on saada Suomi mukaan yhä aikaisemmin matkustajan suunnittelu- ja haaveiluprosessiin ja lisätä Suomen tunnettuutta haluttavana matkakohteena.

Markkinoinnin keskeisenä kanavana on VisitFinland.com-verkkopalvelu, sosiaalisen median kanavat ja näitä tukevat muut online-kanavat.

  • Imagomarkkinoinnin päätavoitteena on kasvattaa Suomen tunnettuutta ja haluttavuutta matkailumaana.
  • Taktisilla kampanjoilla vahvistetaan markkinoitavan alueen/matkailutuotteen myyntiä.
  • PR- ja mediatyön avulla tuetaan Suomen kiinnostavuutta matkailumaana tiedotteiden, mediavierailujen ja kohdemaissa toteuttavien tapahtumien keinoin.
  • B2B-markkinoinnin tavoitteena on lyhyen ja pidemmän aikavälin myynninedistäminen ja liidien mahdollistaminen yhteistyökumppaneille.
26.1.2018