Digitaaliset kanavat

 

B2B-viestintäkanavia

Visitfinland.fi on kotimaan yhteistyökumppaneille tarkoitettu sivusto (suomi, ruotsi, englani), joka sisältää markkinatietoa, tilastoja ja erilaisia markkinoinnin ja myynnin toimenpiteitä, joihin yrityksillä ja alueilla on mahdollisuus osallistua.

VisitFinland/travel-trade on sivusto ulkomaisille matkanjärjestäjille (englanniksi, kiinaksi ja japaniksi, kiina, japani). Se sisältää tietoa Suomesta matkailumaana sekä uutisia ja tuotetietoja. Alueilta ja yrityksiltä matkanjärjestäjille kohdennettua uutisointia ja uusia tuotetietoja sivustolle voi lähettää tiedoksi salla.salovaara@visitfinland.com

Media -sivusto sisältää toimittajien artikkeleita ja bloggareiden koosteita.

FCB kokous- ja kongressisivusto

Visit Finland LinkedIn B2B-viestinnän some-kanava kotimaan yhteistyökumppaneille

B2C-viestintäkanavia

Visitfinland.com on elämyksellinen ja vahvasti visuaalinen sivusto, joka koostuu Suomen matkailullisia helmiä esittelevistä artikkeleista. Sivuston tavoitteena on olla inspiraation lähteenä uusia kohteita hakeville matkailijoille. Sivusto julkaistaan kymmenellä kielellä.

VF.com sisällöstä vastaa toimitusneuvosto, jolle voi ehdottaa yritystä tai palvelua artikkelin juttuaiheeksi ottamalla yhteyttä: anna.stenius@visitfinland.com

My Stay-osio yritysten tuotetiedoille. VisitFinland.com-verkkosivuilla oleva My Stay lanseerattiin vuonna 2016 ja parin ensimmäisen kuukauden aikana tuhansia käyttäjiä on käynyt tutustumassa siellä olevaan matkailutarjontaan.

Sosiaalisen median kanavat

FACEBOOK – I wish I was in Finland
  • Facebookista ohjataan pääasiallisesti liikennettä vf.comiin (artikkelit)
  • Jaetaan myös ulkopuolisten tahojen sisältöjä (mm. National Geographic, Vogue, BBC)
  • Jaamme myös mielellämme Visit Finlandin maabrändiin sopivaa materiaalia, esim. alueiden ja yritysten videoita ja kuvia
INSTAGRAM – OurFinland
  • 99% UGC (User Generated Content) kanava
  • Instagramissa jaamme kuvia jotka on tägätty @ourfinland & #OurFinland / #VisitFinland
  • Kannustamme myös alueita käyttämään yllämainituja tägejä jotta voimme jakaa heidän kuviaan kanavassamme
  • Perinteisen median ja bloggarimatkojen lisäksi olemme järjestäneet eri alueiden kanssa vain instagrammaajille suunniteltuja matkoja. Ideoita ja ehdotuksia voi lähettää noora.uusitalo@visitfinland.com

Voitte hyödyntää sisältöjämme jakamalla niitä myös omissa viestintävälineissänne.

Visit Finlandin brändi alueiden ja yritysten hyödynnettävissä

Visit Finlandin kuvapankkiin on koottu markkinointinne tueksi “tool kit”, jossa mm. visuaalisia ohjeistuksia Visit Finland -brändin mukaisesta sisällöstä. Näistä voitte poimia elementtejä omaan sisällöntuotantoonne. Sieltä löytyy myös muutama video visuaalisena esimerkkinä toimivasta sisällöstä.

Visit Finlandin kuvapankin sisältö on vapaasti käytettävissänne matkailumarkkinointiin – korkealaatuinen kuvamateriaali uusiutuu jatkuvasti. Kuvapankin kuvia saa käyttää maksutta Suomen markkinoimiseksi matkailumaana sekä Suomi-brändin kirkastamiseksi maailmalla. Kuvia käytettäessä kuvaajan nimi/Visit Finland on aina mainittava.

Avustamme tarvittaessa löytämään osaavat freelance-valokuvaajat, videotekijät ja tuotantoyhtiöt.

Alueellisen sisällön ollessa samassa linjassa Visit Finland -maabrändin kanssa, teidän tuottamaanne sisältöä on helpompi jakaa Visit Finlandin kanavissa.

Mistä matkailijat löytävät meidät? – tärkeimmät digitaaliset matkahaku- ja varauskanavat maailmalla

16.11.2017

Alati kasvava osuus matkahauista ja varauksista tehdään online-kanavien kautta. Monilla Suomen matkailun avainmarkkinoilla yli 70 % matkavarauksista tehdään verkossa. Myös mobiililaitteiden käyttö lisääntyy kaikilla markkinoilla….

Lue lisää


Fiskars, kuva: Eva Tordera Nuño


VisitFinland.com – satoja tuhansia silmäpareja kuukausittain

30.10.2017

Näyteikkunaamme maailmalle, VisitFinland.com-sivustoa, käy vuosittain katsomassa useita miljoonia ihmisiä eri puolilta maailmaa. Pidettyjä sisältöjä ja upeita kuvia Suomesta kannattaa jakaa ahkerasti myös itse.

Lue lisää


Ice blue eyes of husky dog in Lapland, Finland


Gold Winner-palkinto Cannesissa Visit Finlandin Polar Night Magic -filmille

19.10.2016

Category A11, Tourism Films ja Gold Winner-palkinto Visit Finlandin Polar Night Magic -filmille The winners of the Cannes Corporate Media & TV Awards 2016 received…

Lue lisää