Visit Finland –kanavat verkkopalveluissa

Visit Finland haluaa inspiroida Suomesta kiinnostuneet ja yhteisöllistää Suomeen rakastuneet erilaisten sosiaalisen median palvelujen avulla. Kanavat on valittu sen mukaan, kuinka paljon niillä on käyttäjiä, kuinka hyvin ne tavoittavat kohderyhmän ja kuinka ne taipuvat matkailumarkkinoinnin käyttöön.

Koska VisitFinland.com on ennen kaikkea elämyksellinen ja visuaalinen, laadukas ja massasta poikkeava, kuva- ja videosisältö on valttimme. Inspiroimalla sosiaalisen median palveluiden käyttäjät jakamaan sisältöämme eteenpäin, meillä on parempi mahdollisuus näkyä ja kuulua maailmalla sekä saada lisää kävijöitä VisitFinland.comiin.

B2B viestintäkanavia

  • Visitfinland.fi-sivusto kotimaan yhteistyökumppaneille (suomi, ruotsi, englanti)

– sisältää mm. markkinatietoa, tilastoja ja Visit Finland -toimenpiteitä, joihin yrityksillä ja alueilla on mahdollisuus tulla mukaan

– sisältää tietoa Suomesta matkailumaana, uutisia, tuotetietoja

– alueilta ja yrityksiltä matkanjärjestäjille kohdennettua uutisointia ja uusia tuotetietoja sivustolle: salla.salovaara@visitfinland.com

B2C viestintäkanavia

  • Visitfinland.com – 10 kieliversioa, My Stay-osio yritysten tuotetiedoille
  • Lue lisää VisitFinland.com sisällöistä ja kuinka alueen kärkituotteet pääsevät mukaan VisitFinland.comin “My Stay” -osioon.
  • Visit Finland -sosiaalisen median kanavat inspiroivat ja tuovat Suomi-fanit yhteen.
  • Eri vuodenaikajuhlina voit lähettää sähköisen tervehdyksen: Seasons Greetings.

Voitte hyödyntää sisältöjämme jakamalla niitä myös omissa viestintävälineissänne.

VF.com sisällöstä vastaa toimitusneuvosto, jolle voi ehdottaa yritystä tai palvelua artikkelin juttuaiheeksi ottamalla yhteyttä: pia.kaipainen@visitfinland.com tai noora.uusitalo@visitfinland.com

Visit Finlandin verkkosivuilla oleva My Stay – tuoteosio lanseerattiin maaliskuun alussa vuonna 2016 ja parin ensimmäisen kuukauden aikana tuhansia käyttäjiä on käynyt tutustumassa siellä olevaan matkailutarjontaan. Visit Finlandin markkinointitoimenpiteet ohjaavat tulevaisuudessa yhä enemmän liikennettä My Stay -palveluun, joten odotettavissa on käyttäjämäärien tasaista kasvua.

My Stay -osioon kaivataan uusia tuotteita, jotka täyttävät Visit Finlandin kansainvälistymiskriteerit sekä My Stay tuotekriteerit, jotka löytyvät tuoteosion ensimmäiseltä sivulta tuotteiden sisään syötön yhteydessä.

Seuraava tuotekeruu alkaa 10.04.2017, jolloin My Stay -tuoteosion syöttölinkki aukeaa. Tutustu My Stay-tuoteosioon täällä. Lisätietoja My Stayhin tarvittavista tuotetiedoista ja syöttölinkin osoite löytyvät täältä.

Lisätietoja: Liisa Renfors, etunimi.sukunimi(at)visitfinland.com.

Sosiaalisen median Visit Finland -kanavat

FACEBOOK – I wish I was in Finland
  • Facebookista ohjataan pääasiallisesti liikennettä vf.comiin (artikkelit)
  • Jaetaan myös ulkopuolisten tahojen sisältöjä (mm. National Geographic, Vogue, BBC)
  • Jaamme myös mielellämme Visit Finlandin maabrändiin sopivaa materiaalia, esim. alueiden ja yritysten videoita ja kuvia
INSTAGRAM – OurFinland
  • 99% UGC (User Generated Content) kanava
  • Instagramissa jaamme kuvia jotka on tägätty @ourfinland & #OurFinland / #VisitFinland
  • Kannustamme myös alueita käyttämään yllämainituja tägejä jotta voimme jakaa heidän kuviaan kanavassamme
  • Perinteisen median ja bloggarimatkojen lisäksi olemme järjestäneet eri alueiden kanssa vain instagrammaajille suunniteltuja matkoja. Ideoita ja ehdotuksia voi lähettää Noora Uusitalolle

Lue lisää sosiaalisen median kanavista täältä.

VISIT FINLAND -BRÄNDI ALUEIDEN JA YRITYSTEN KÄYTTÖÖN

Visit Finlandin kuvapankkiin on koottu markkinointinne tueksi “tool kit”, jossa mm. visuaalisia ohjeistuksia Visit Finland -brändin mukaisesta sisällöstä. Näistä voitte poimia elementtejä omaan sisällöntuotantoonne. Sieltä löytyy myös muutama video visuaalisena esimerkkinä toimivasta sisällöstä.

Visit Finlandin kuvapankin sisältö on vapaasti käytettävissänne matkailumarkkinointiin – korkealaatuinen kuvamateriaali uusiutuu jatkuvasti. Kuvapankin kuvia saa käyttää maksutta Suomen markkinoimiseksi matkailumaana sekä Suomi-brändin kirkastamiseksi maailmalla. Kuvia käytettäessä kuvaajan nimi/Visit Finland on aina mainittava.

Avustamme tarvittaessa löytämään osaavat freelance valokuvaajat, videotekijät ja tuotantoyhtiöt.

Alueellisen sisällön ollessa samassa linjassa Visit Finland -maabrändin kanssa, teidän tuottamaanne sisältöä on helpompi jakaa Visit Finlandin kanavissa.

Gold Winner-palkinto Cannesissa Visit Finlandin Polar Night Magic -filmille

19.10.2016

Category A11, Tourism Films ja Gold Winner-palkinto Visit Finlandin Polar Night Magic -filmille The winners of the Cannes Corporate Media & TV Awards 2016 received…

Lue lisää


100 days_300x


Uusia tuotteita My Stay -tuotetietokantaan

10.08.2016

Visit Finlandin verkkosivuilla oleva My Stay – tuoteosio lanseerattiin maaliskuun alussa vuonna 2016 ja parin ensimmäisen kuukauden aikana tuhansia käyttäjiä on käynyt tutustumassa siellä olevaan…

Lue lisää


OLYMPUS DIGITAL CAMERA


Visitfinland.com kerää kiitosta maailmalla

28.01.2016

Sen lisäksi että Visit Finlandin ulkomaisille kuluttajille suunnattu verkkopalvelu visitfinland.com on saanut lukuisia palkintoja alan kilpailuista, se kerää kiitosta myös erilaisissa kansainvälissä vertailuissa ja matkailun…

Lue lisää


Midnight sun_Arctic Finland