Visit Finland -kampanjat

Visit Finland -kampanjoiden mainonnan päämedia on useimmiten online, jota printti ja/tai ulkomainonta tukevat. Kampanjoita tuodaan esille myös Visit Finlandin sosiaalisen median kanavissa.

Kampanjoiden avulla herätetään kiinnostusta Suomea kohtaan ja tuoteosuuksissa tarjotaan kuluttajille ostopolku Suomi-matkaan. Kampanjoissa voivat olla mukana alueelliset toimijat, kuljetusyritykset sekä matkailuyritykset. Ulkomaiset Suomi-matkanjärjestäjät saavat myös näkyvyyden tulemalla mukaan kampanjoihimme.

 

THE SYMPHONY OF EXTREMES – BORN FROM FINNISH DNA

Suomen juhlavuoden kunniaksi Visit Finland pureutuu suomalaisuuteen näyttävämmin kuin koskaan ennen. Samalla syntyy jotain sellaista, mitä ei ole ennen maailmassa nähty – eikä kuultu. Kampanja havainnollistaa ulkomaalaisille, mistä suomalaisuudessa on konkreettisesti kysymys. Mikä on suomalaisuuden ydin? Millaisia me olemme? Mikä meidän luonnossa on erityisen suomalaista? Ja ennen kaikkea, miltä tämä kaikki kuulostaa?

Kampanja seuraa sävellystyön etenemistä koko vuoden ajan esitellen samalla matkailuun liittyviä teemoja, suomalaista kulttuuria ja eri vuodenaikoja. Luomistyön raaka-aineina ovat luonto ja ihmiset kaikilta neljältä suuralueelta. Kampanjassa nostetaan esiin myös alueiden matkailutuotteita vuodenaikojen mukaan. Sinfonian säveltää metalliyhtye Apocalyptican Eicca Toppinen.

Kampanjan päämarkkinoina ovat Kiina, Japani, Saksa, Iso-Britannia ja muina markkinoina Venäjä, USA, Ranska, Italia ja Espanja. Kampanjaan keskeisesti liittyvä sävellystyön myötä PR-arvon arvioidaan olevan globaali. Kampanjan tavoitteena on lisätä Suomen kiinnostavuutta matkakohteena, tarjota matkailuyrityksille liidejä ja sitä kautta kasvattaa Suomeen suuntautuvaa matkailua ja matkailutuloja.

Suomalaisilla poikkeuksellinen geeniperimä

Suomalaisten juuret löytyvät molemmista suunnista; länsipuolella näkyy Euroopan muinaisen maanviljelysväestön vaikutus ja skandinaavinen perimä, idässä ja pohjoisessa ikivanha metsästäjä-keräilijä-perimä. Itä- ja länsisuomalaiset eroavatkin toisistaan enemmän kuin vaikkapa saksalaiset ja englantilaiset.

Sinfonian rakennusaineksina käytettävät näytteet äänineen kerätään Nuorgamissa, Hattuvaarassa ja Hiittisten saaristossa asuvista ihmisistä. Kampanjan aikana syntyvissä minidokumen­teissa nähdään Toppisen ohella huimapäinen jää­sukeltaja Johanna Nordblad, Lapin erämaassa kymmenien koirien kanssa ilman sähköjä asuva Tinja Myllykangas sekä ulkosaaristossa asuvat Rosalan ala-asteen lapset.

Aitous on yksi matkailualan suurimmista trendeistä. Matkailijat eivät tyydy olemaan pelkkiä turisteja, vaan he haluavat sulautua joukkoon ja kokea maan paikallisten tapaan. The Symphony of Extremes – Born from Finnish DNA–kampanja on vastaus tähän kysyntään. Se on kiehtova sukellus todelliseen suomalaisuuteen. Tositarina, joka vangitsee mukaansa ja omaa poikkeukselliset ainekset kansainväliseksi puheenaiheeksi yli toimialarajojen.

Äärimmäisyyksien sinfonia julkaistaan 13 marraskuuta 2017.

Kampanjan etenemistä voi seurata sivustolla SymphonyofExtremes.com

 

FIGGE

Ruotsin markkinoille on lanseerattu kampanja, jonka tavoitteena on viestiä ruotsalaisille Suomesta uudenlaisia näkökulmia ja houkutella ruotsalaisia matkailijoita tutustumaan Suomen urbaaneihin elämyksiin. Figge on yhdistelmä aktiivista, sosiaalista ja kaupunkilaista elämäntyyliä ja avarakatseista asennetta, jota suomalainen luonteenlaatu sopivasti maustaa. Kampanja on aloitettu Helsingin ja pääkaupunkiseudun esittelyllä.

Kampanja sisältää sarjan humoristisia videoita, jotka kertovat urbaanista ja modernista suomalaisesta elämäntavasta. Vetonaulana toimii Ruotsissa suosittu koomikko Thomas Järvheden, joka ottaa videoilla selvää Figgestä tutustamalla suomalaisen Pekan kanssa pääkaupunkiseudun ravintoloihin, hotelleihin, muotiin, designiin, seikkailupuistoihin, saunoihin, saaristoon ja ihmisiin.

Figge.fi –sivusto avattiin kesäkuussa ja reilun kuukauden aikana sivustolla on ollut lähes 50.000 kävijää. Ruotsalaisten kiinnostus Suomea kohtaan näkyy myös VisitFinland.com/sv:n puolella: Ruotsalaisten kävijöiden kasvu nettisivustolla on kasvanut tammikuusta heinäkuuhun +346 %.

Kampanjasivusto figge.fi

Save