markkinointiteemat & aluejako

Visit Finlandin ydinarvoihin perustuen Suomelle on määritelty markkinointiteemat, jotka ovat motiivipohjaisia ja siten lähempänä kuluttajien ajatusmaailmaa.

Silence, please
Vastapainona arjen kiireelle ja kiihtyvälle elämänrytmille Suomesta löytyy hiljaisuutta ja tilaa hengittää, jopa kaupungeissa. Matkailija saa ottaa rennosti, mökkeillä, saunoa ja nauttia puhtaasta luonnosta. Tuotteita ovat esim. mökkeily, sauna, hyvinvointipalvelut ja suomalainen terveysruoka (marjat, sienet ja muut luonnonantimet).

Kollaasi_Silence1

Wild & Free
Jokainen matkailija haluaisi lomallaan kokea ainakin yhden mieleenpainuvan seikkailun. Suomen luonto tarjoaa mahdollisuudet huikeisiin luontoaktiviteetteihin kuten safareihin, “island-hopping” -elämyksiin veneillen tai meloen saaristossa tai vaikkapa lumisotaan kaupungissa. Tuotteita ovat esim. moottorikelkka- ja koirasafarit, lumeen ja jäähän liittyvät elämykset ja veneily- ja melontatuotteet.

Kollaasi_Wild

Cultural Beat
Suomalaisen kulttuurin erityislaatuisuus tuodaan esiin vahvistamalla kulttuuristamme kumpuavia maailmanlaajuisia ilmiöitä kuten design, joulu, musiikki ja herkullinen suomalainen ruoka. Tuotteita ovat esim. suomalainen elämäntapa, metallimusiikki, joulupukki ja festivaalit.

Kollaasi_Culture

Matkailu-Suomen yksinkertaistettu aluejako

Suomen kansainvälisen markkinoinnin käyttöön tehty aluejako on yksinkertaistettu, jotta matkailijalle muodostuisi käsitys Suomesta matkailumaana. Matkailu-Suomi on jaettu neljään strategisesti profiloituun alueseen:

  • Helsinki
  • Lappi
  • Järvi-Suomi
  • Rannikko- ja saaristoalueet

Helsinki, Lappi, Järvi-Suomi, Rannikko ja saaristoalueet

28.8.2016