Visit Finlandin markkinat ON jaettu kolmeen eri kategoriaan

1. Lähimarkkinat ja muut maat, joissa Suomi jo tunnetaan matkailumaana

Venäjä, Saksa, Hollanti, Belgia ja Sveitsi: Toimenpiteinä tuotemarkkinointi, ja/tai B2B-toimenpiteet sekä PR- ja mediatoimenpiteitä.

 

2. Maat, joissa Suomi tunnetaan, mutta ei matkailumaana

Iso-Britannia, Ranska, Italia ja Espanja: Tutkimusten mukaan näillä Euroopan markkinoilla on suhteellisesti eniten kohderyhmän ihmisiä, eli “moderneja humanisteja”, joihin Suomen kaltaiseen maahan matkustaminen vetoaa. Toimenpiteinä kuluttajamarkkinointia, B2B- ja PR- ja mediatoimenpiteitä. Espanjassa keskitytään ennen kaikkea PR- ja mediatoimenpiteisiin.

 

3. Kaukomarkkinat eli maat, joissa Suomea ei tunneta

Kiina, Japani ja USA: Vuoden 2014 alusta painopiste on siirtynyt entistä enemmän Aasiaan, erityisesti Japaniin ja Kiinaan. Volyymeiltaan isoimmat kuluttajakampanjat toteutetaan Kiinassa ja Japanissa. Tämän lisäksi näillä markkinoilla toteutetaan B2B- ja PR- ja mediatoimenpiteitä. USAssa painopiste on PR- ja mediatyössä.

USA:ssa Visit Finland toteuttaa markkinointia pääosin yhteispohjoismaisen STI Inc. -yhtiön kautta muiden Pohjoismaiden kanssa.

 

28.8.2016