Etelä-Korea

Korealaisten suosituimpia matkailukohteita ovat lähellä sijaitsevat maat Aasiassa, kuten Japani, Kiina, Vietnam ja Thaimaa. Pääsyy matkustamiseen on läheisyys, edullisuus ja vierailun helppous.

Perinteiset suuret matkailukaupungit kuten Pariisi ja Barcelona ovat olleet korealaisten suosiossa. Kuitenkin viime vuosina matkailijoiden huomio on siirtynyt kohti muita eurooppalaisia kohteita, kuten Itä- ja Pohjois-Eurooppaa.

Suomen yöpymisluvut ovat kärjessä muihin Pohjoismaihin verrattuna talvikaudella, mutta kesän suhteen Norja ja Ruotsi menevät edelle. Norjan vuonot ja luonto tekevät kesäkaudella siitä selvästi suosituimman kohteen.

Sveitsin suuret investoinnit Korean markkinaan ja tiivis yhteistyö isojen matkanjärjestäjien kanssa tekevät maasta Suomen kilpailijan luonnon suhteen sekä talven että kesän kannalta.

Talvikautena revontulet ovat suurin houkute tulla Suomeen. Kilpailijoita tämän suhteen ovat Islanti ja Kanada, sillä molemmat maat markkinoivat itseään parhaana maana nähdä revontulet talvella.

Kesäkaudella Suomi nähdään lähinnä välilaskukohteena tai lyhyenä osuutena monen maan kiertomatkasta. Pohjoismaat koetaan lähes aina tällaisina lyhyinä, osana laajempaa kokonaisuutta olevina kohteina, joten korealaisten suhteen Suomen kilpailijoita tämän tyyppisissä matkoissa ovatkin juuri muut Pohjoismaat.

Tuotteet

Talvikauden houkuttelevimpia aktiviteetteja korealaisille ovat revontulet ja erilaiset uniikit kokemukset, kuten husky- ja poroajelut. Myös suomalaisen designin trendikkyys on nousussa ja tunnettujen merkkien tuotteiden ostaminen on korealaisille tärkeä osa matkailua.

Helposti tavoitettavat ja luontoelämyksiä tarjoavat paikat, kuten Nuuksion kansallispuisto, kiinnostavat korealaisia matkaajia. Marjojen tai sienten poimiminen luonnossa voi olla korealaiselle voi olla hyvin merkittävä kokemus, jota muissa maissa ei välttämättä pääse kokemaan.

Suomen matkailutarjonta ei yleensä ole entuudestaan tuttua korealaisille, joten markkinoinnin ja etukäteen annettavan yksityiskohtaisen tiedon merkitys on suuri.

Kohderyhmät

Korean markkinoilla Suomen kohderyhmää ovat nuoret 20-30-vuotiaat sekä lapsiperheet. Nuorempi sukupolvi matkustaa enemmän itsenäisesti, kun taas perheet ja vanhemmat matkustavat mieluummin ryhmissä.

Korealaisten ostovoima matkustaessa ulkomaille on vahva ja he matkustavat myös usein, vuonna 2017 jopa 26 miljoonaa kertaa.

Korealaiset matkustavat enemmän kesällä ja syksyllä, kuin talvella ja keväällä. Eurooppaan matkustaessa korealaiset vierailevat useammassa maassa saman matkan aikana vain yhden maan sijaan.

Toimenpiteet >>

 

Ladattavat