VISIT FINLANDIN MARKKINAT JAETTU KOLMEEN KATEGORIAAN

Päämarkkinat | Focus Markets
Saksa, Britannia, Kiina, Japani

Vakaan kasvun markkinat | Stable Growth Markets
Venäjä, Benelux, Sveitsi, Ranska, Italia, Espanja, USA, Etelä-Korea

Nopeasti kasvavat & uudet markkinat | Fast Growing & New Markets
UAE, Intia

Euroopan päämarkkinoilla voimistetaan kesäsesonkia

Euroopan päämarkkinat, Saksa ja Britannia, ovat vakaita ja matkustajamäärät ovat kasvaneet viime vuosina erityisesti talvisesongilla johtuen suorista lentoyhteyksistä ja Lapin matkailutarjonnasta. Näillä markkinoilla keskitymme pidennetyn kesäsesongin voimistamiseen. Tämä edellyttää markkinointitoimenpiteiden lisäksi huolellista tuotekehitystä.

Aasian päämarkkina-alueet kasvavat nopeasti

Parin viime vuoden aikana olemme saaneet valtavasti lisätunnettuutta Kiinassa ja siellä meillä on edelleen suuri potentiaali. Japanissa Suomi on ollut vetovoimainen pidemmän aikaa ja siellä olemmekin muita Pohjoismaita edellä.

Euroopan vakaan kasvun markkinat tärkeä tukijalka

Euroopan vakaan kasvun markkinoilla on paljon hyödyntämätöntä potentiaalia. Oikein kohdistetuilla tuotetarjouksilla ja laajalla yhteistyöllä niin kotimaan partnereiden kuin markkinoilla olevien jakelukanavien kanssa asiakasmääriä on mahdollista kasvattaa merkittävästi. Niin ikään Venäjän matkailu on jälleen kasvusuunnassa.

Uutta potentiaalia Intiasta ja Arabiemiraateista

Vuosittain yli 20 miljoonaa intialaista matkustaa ulkomaille. Matkustusmotiivina on business-matkailu, kokoukset ja konferenssit, shoppailu, honeymoon sekä perinteinen sightseeing-matkailu. Volyymi kasvaa vuosittain 25 prosentilla. Intia on lähtömarkkinana kiinnostava myös loma-aikojensa vuoksi. Intialaisten koulujen lomat sijoittuvat huhti–kesäkuuhun ja toinen merkittävä lomakausi on loka–marraskuu.

Arabiemiraatit kuluttavat matkoillaan runsaasti rahaa. Emiraatit haluavat tutustua uusiin kulttuureihin. Erityisen tärkeää on kokea yhdessä koko perheen kanssa erilaisia elämyksiä. Nuoremmat, perheettömät emiraatit taas ovat kiinnostuneita seikkailullisista aktiviteeteista ja erityisesti naiset luomu- ja lähiruuasta. Tarve paeta kuumia kesiä on suuri.

Myynninedistämisen tiimi Helsingissä koordinoi globaaleja toimenpiteitä

Visit Finlandin kohdemarkkinat on huolella valittu ja kokonaisuutena ne täydentävät toisiaan. Visit Finland käynnisti viime vuoden aikana markkinakohtaisen työskentelymallin, jonka tuloksena on luotu markkinakohtaiset suunnitelmat vuosille 2018–2019.

Business Intelligence -tiimi on kartoittanut markkinoiden pohjatietoa sekä kysynnän suuntaa ja potentiaalia. Uusiksi markkinoiksi valittiin hyvän kasvupotentiaalin omaavia markkinoita huomioiden myös Suomen tuotetarjonta sekä matkailuelinkeinon kiinnostus.

 

Ladattavat