Maarit Ahola – Ready Steady Go -tasot

Kansainvälistymisvalmennus, jakelutiet ja markkinointiviestintä (Ready) 1 pv

Kansainväliset myynti- ja jakelu- ml. onlinekanavat ja toimijat, kanavayhteistyö, kustannukset, myynti, jakelukanavien etsiminen, markkinointiviestinnän periaatteet ja työkalut,  markkinointimateriaali, erilaiset kansainvälisen matkailumarkkinoinnin keinot ja sosiaalinen media. Yritys- ja maaesimerkit.

Kansainväliset jakelu- ja myyntikanavat (Steady) 1 pv

Yrityksen vientikelpoisuuden kriteerit ja menestystekijät, myynti/jakelukumppanityypit, kansainvälisen yhteistyökumppanin ja jakelukanavan haku ja kohdemarkkinan selvittäminen, matkanjärjestäjien vaatimukset (esim. tuote, hinta, markkinointituki), tuotteen testaus kv-markkinalla,  vastuut. Yritys- ja maacase-esimerkit. Teeman ja kohdemaiden syventäminen yritys/markkinointialueen tarpeen mukaisesti.

Kansainvälistymisvalmennus, Hyvinvointimatkailu (Finrelax-teema) (Steady)  1 pv

Hyvinvointimatkailukonsepti, visio, Suomen vahvuudet. FinRelax teemat, tuotemerkki ja kriteerit. Ulkomaisten matkanjärjestäjien näkemykset ja toiveet. Kohdemaat ja kohderyhmät. Visit Finland markkinointi: MyStay, teemat, kohdemaat, 2017 ohjelma, yhteistyökumppanit. Tuote/palvelu- ja markkinointiesimerkkejä. Tuotteistaminen, yhteistyö yritysnäkökulmasta.

Kansainvälistymisvalmennus, StopOver-tuotteet (Steady)  1 pv

Stopover-konsepti, tausta ja myyntitavoitteet.  Stopover tuotekriteerit ja tuotteistaminen.   Kohderyhmän eli  aasialaisten matkailijoiden profiili ja tarpeet.  Stopover tuotemyyntikanavat: Primera Holidays/Finlandtours.fi, MyStay.  VisitFinland markkinointiohjelma. Tuotteistamisen harjoittelu.

Kansainvälistymisvalmennus: Kiina markkina-alueena (Go)  1 pv

Kiinalaisen matkailijan profiili, tavat ja tottumukset, toiveet, matkailu Suomeen ja Eurooppaan. Myynti-,  markkinointi- ja jakelukanavat  kiinalaisille, sosiaalisen median ja muiden markkinointikeinojen kuten markkinointimateriaalin merkitys markkinoinnissa.  Tuotteistamisen erityispiirteitä. Yritys- ja tuotteistamisesimerkkejä.

Kansainvälistymisvalmennus:  Japani markkina-alueena (Go)  1 pv

Japanilaisen matkailijan profiili, tavat ja tottumukset, toiveet, matkailu Suomeen ja Eurooppaan. Tuotteistaminen, myynti-, markkinointi- ja jakelukanavat ja –keinot.  Matkanjärjestäjien odotukset ja toiveet, kiinnostus. Potentiaaliset yhteistyökumppanit. Yritys- ja tuotteistamisesimerkkejä.

Lisätiedot:

Maarit Ahola on kokenut matkailu- ja elintarvikeyritysten kansainvälisen liiketoiminnan  sparraaja ja kouluttaja, jolla on kumppaniverkosto mm. Euroopassa, Aasiassa.

Maarit Ahola
Fintra Oy
maarit.ahola@fintra.fi
Puh. 050 5681836
www.fintra.fi

13.2.2017