Kari Halonen

READY STEADY GO -TASOT

Main Entrance Basic, kohdemarkkinana globaali (Ready) 3 pv

Monissa kunnissa paikalliset matkailutapahtumat toteutetaan vapaaehtoistoiminnan, talkoiden tai paikallisten koululaisten toimesta. Tarjoamme kansainvälisestä Welcome Host –kurssiohjelman toteutuksen Suomeen räätälöitynä ja nimenä on Main Entrance. Kari Halonen on virallinen Welcome Host valmentaja. Welcome Host on alun perin Kanadasta toteutettu ja myöhemmin mm. Iso-Britanniaan jalkaunut 3 päivän koulutusohjelma. Se sisältää valmennuksia mm. opastamiseen kohteessa, ruokahygieniasta, kattamisesta ja etiketeistä, siivouksesta ja asiakaspalvelusta. Yksi päivä toteutetaan englanninkielellä. Osallistuja saa myös diplomin koulutuksesta. Soveltuu esim. osana toisen asteen ammatinvalintakoulutukseen tai työllisyyskoulutuksena tai tapahtuman vapaaehtoistyöntekijöiden täsmäkoulutuksena.

Valmennuskeli: englanti ja suomi

 

Main Entrance China, kohdemarkkinana Kiina (Steady) 1 tai 2 pv

1 päivän koulutus sisältää kolme koulutusmodulia: kulttuurien välinen viestintä, myynti ja markkinointi sekä kiinalaisten matkailijoiden työntö- ja vetovoimatekijät

2 päivän koulutus sisältää edellisten lisäksi 2 koulutusmodulia lisää sekä työpajan: matkailupalveluiden tuotteistamisen, onlinemyyntikanavat, tekniset vierailut sekä investointiohjelmat.

Valmennuskieli englanti ja/tai suomi sekä ruotsi

Main Entrance Japan, kohdemarkkinana Japani (Steady) 1 tai 2 pv

1 päivän koulutus sisältää kolme koulutusmodulia: kulttuurien välinen viestintä, myynti ja markkinointi sekä japanilaisten matkailijoiden työntö- ja vetovoimatekijät

2 päivän koulutus sisältää edellisten lisäksi 2 koulutusmodulia lisää sekä työpajan: matkailupalveluiden tuotteistamisen, onlinemyyntikanavat, tekniset vierailut sekä niche-teemat.

Valmennuskieli englanti ja/tai suomi sekä ruotsi

Main Entrance Luxury Travel, kohdemarkkinat Aasia ja Eurooppa (Steady) 1pv

Toteutettujen tutkimusten ja selvitysten pohjalta tehty valmennuskokonaisuus, jossa käsitellään luksusmatkailijan asiakaspalvelukokemuksia, määritellään eri luksusmatkailun sisällöt, tutustutaan eri markkinointivälineisiin ja toteutusmalleihin sekä verkostoitumismahdollisuuksia. Sisältää pienryhmätyöskentelyä. Valmennuskieli englanti ja/tai suomi

Matkailun mobiilisovellukset, kohdemarkkinana globaali (Go) 1 + 1 pv

Valmennus ja työpaja, jossa kansainvälinen markkinointi sisältää mobilisovellusten hyödyntämisen osana yrityksen tai matkailukohteen viestintää. Ensimmäinen päivä käsittää älypuhelinsovelluksiin liittyvää tutkimustietoa sekä käytännön esimerkkejä. Toinen päivä soveltuu yrityksille, jotka haluavat hyödyntää tarjolla olevaa TAZ Action Trackin mobiilisovellusta ja annamme siihen erillisen valmennuksen.

Valmennuskieli: suomi

Main Entrance Asia, kohdemarkkinoina Aasia (Steady) 5 pv

Perustuu Kari Halosen Haaga-Helia ammattikorkeakoulussa jo kolmen vuoden ajan toteutettuun Aasian markkina-aluevalmennukseen. Markkina-alueina ovat Arabiemiraatit (ja Lähi-Itä), Etelä-Korea, Intia, Japani ja Kiina. Sisältää markkina-analyysien tekoa. Soveltuu hyvin toteutettavaksi esim. kerran viikossa tai kerran kuukaudessa. Käsittelemme kohdemarkkinoita sekä kulttuurien välisen viestinnän, asiakaspalvelun, työntö- ja vetovoimatekijöiden, tuotteistamisen että markkinoinnin ja myynnin kannalta.

Valmennuksessa on mahdollisia vierailijoita kohdemarkkinoilta. Valmennuskieli: englanti ja/tai suomi.

Matkailukohteen ja/tai –yrityksen brändi, kohdemarkkina globaali (Steady) 1 pv

Läpikatsaus matkailukohteen tai –yrityksen brändiprosessiin. Valmennuksessa tutustutaan mm. brändin määritelmiin sekä motivaatiotekijöihin. Lisäksi kartoitetaan tarpeelliset toimijat. Tuotteen lisäksi huomioidaan emotionaalinen ja sosiaalinen brändiulottuvuus. Brändiprosessin haasteiden tunnistaminen on yksi yhteinen jopa globaali piirre. Käsittelemme myös esimerkkitapauksia eri prosesseista kotimaasta ja ulkomailla. Graafinen ilme ja brändimanuaali ovat keskeisiä erottautumisen ja ohjaamisen välineitä. Brändin tuottama lisäarvo ja auditointi vahvistavat kohteen toiminnan uskottavuutta

Valmennuspäivä soveltuu myös aloituksesi kohteen brändityölle ja aikatauluttamiselle.

Valmennuskieli: englanti ja/tai suomi

 

Asiantuntijavierailu + Tuotteistaminen + FAM (Go), kohdemarkkinana Aasia, Eurooppa ja Pohjois-Amerikka (Steady ja Go) 3 pv asiantuntijavierailu ja tuotteistaminen + 3 pv FAM ja tuotekehitys

Aasia: Arabiemiraatit, Etelä-Korea, Intia, Japani ja Kiina; Eurooppa: Benelux-maat, Etelä-Eurooppa, Iso-Brtannia, Keski-Eurooppa, Pohjoismaat, Puola, ja Venäjä; Pohjois-Amerikka (Yhdysvallat).

Tuotetaan kohdemarkkinoilta asiantuntija, jonka kanssa pohditaan sopivia tuotteita, palvelupaketteja ja teemoja eri markkina-alueille. Suunnitellaan yhdessä tutustumisvierailu ja tuotetaan kiinnostuneita matkanjärjestäjiä alueelle. Matkanjärjestäjät vierailunsa aikana osallistuvat tuotekehitysprosessiin ja ohjelma räätälöidään niiden tarpeisiin.

Valmennuskieli englanti ja/tai suomi

TripAdvisor, kohdemarkkinana globaali (Go) 1pv

Matkailukohteen ja –yrityksen oma ja ulkoistettu TripAdvisor-portaalin hyödyntäminen. Käytännönläheinen lähestyminen portaaliin tapahtuu tiedonsyötön sekä markkinointikampanjoiden kautta. Valmennus soveltuu sekä matkailukohteille että yksittäisille yrityksille, jotka toimivat seuraavilla toimialoilla: majoitus, ravitsemuspalvelut, nähtävyydet, DMO-toimistot.

Valmennuskieli: englanti ja suomi

 

Lisätiedot:

Toimitusjohtaja, yli 30 vuoden kokemus matkailualalta, toimii yli 20 markkina-alueella aktiivisesti. Toteuttaa matkailumarkkinointi- ja myyntitapahtumia ympäri vuoden. Tuottaa matkailuselvityksiä, –tutkimuksia ja artikkeleita. On kiinnostunut matkailukohteen brändäysprosesseista ja markkinointi-mixien rakenteista.

Kari Halonen
ToolBox –travel marketing & consulting
kari.halonen@toolboxtravel.fi
Puh. +358 50 375 1328
www.toolboxtravel.fi