Jyrki Oksanen – Ready Steady Go -tasot

Huom! Seuraavat toimeksiannot mahdollisia vasta 1.1.2018 alkaen.  

4 P Kansainvälistymisvalmennus, (Ready)

Tarjoamme kaksipäiväisen matkailumarkkinointivalmennuksen, josta osallistujat saavat käytännön työkaluja tuotteiden, hinnoittelun, markkinointiviestinnän ja jakelukanavayhteistyön kehittämiseksi.
Valmennus soveltuu niin kokeneille konkareille kuin aloitteleville yrittäjille, sillä siinä käsitellään sekä matkailun lainalaisuuksia, että uusia tuulia hinnoittelusta jakeluteiden murrokseen ja sesongeista sosiaaliseen mediaan. Sisältöä voidaan räätälöidä osallistujien tietotaito- ja kokemustasoon sopivaksi. Pk-yrityksille suunnatuissa sisällöissä keskitytään Saksan matkailumarkkinoihin.

Markkinointimixin 4P:n ympärille rakennettu valmennus sisältää seuraavat osiot:

Product (Tuote)

–       Tuotestrategia
–       Asiakaslähtöinen tuotekehitys
–       Vuodenajat ja uudet tuoteideat
–       Lähialueyhteistyö

Price (Hinta)

–       Hinnoittelu
–       Komissiot
–       Alennukset ja hintakaudet
–       Hinta/ laatu

Promotion (Markkinointi)

–       Mainonta
–       Markkinointimateriaali
–       PR ja myyntitapahtumat
–       Verkkoviestintä (www + some)

Place (Markkinat)

–       Jakelun rakennemuutos
–       Jakelutieyhteistyö
–       Suoramyynnin edut ja haitat
–       Online-jakelukanavat

Käytännön järjestelyistä: Valmennus järjestetään asiakkaan tiloissa, missä on käytettävissä langaton nettiyhteys, valkokangas ja videotykki. Osallistujat tarvitsevat kannettavan tietokoneen. Mikäli mahdollista, valmennuksessa käytetään yritysten omaa saksan- tai englanninkielistä kuva- ja tekstimateriaalia. Valmennus voidaan jakaa neljään osaan ja voitte valita mieleiset teemat. Valmennuksen voi myös tehdä työpajana. Vuorovaikutus ja käytännön esimerkit elävöittävät valmennusta. Dokumentaationa käytetään kirjoittamaani kansainvälistymisopasta.

Kesto: 1-4 päivää á 8 tuntia

Osallistujamäärä: 2-25 henkeä

Valmennuksen tuloksena osallistuva yritys, verkosto tai alue voi hioa omaa strategiaansa, määrittää potentiaalin omille tuotteilleen ja lopputuloksena tehdä oman suunnitelman kansainvälistymiseen ja myynnin lisäämiseen.

Benchmarking-matka,  (Steady)

Nordica Travel Net järjestää benchmarking-matkoja Saksaan ja muualle Eurooppaan. Mahdollisuuksia ja teemoja on useita.

Seuraava takuumatka on 14.-17.11.2017 Irlantiin ja teemana on Wild Atlantic Way. Ohjelma pitää sisällään teeman arkkitehdin Tourism Irelandin katsauksen kampanjaan. Tutustumisen itse reittiin ja tietysti kohtaamisia yritysten kanssa. Matka soveltuu matkailun kehittäjille ja yrityksille, jotka hakevat inspiraatiota yhdestä viime vuosien parhaista tuotekehitys- ja markkinointilanseerauksista Euroopassa.

2018 ohjelmassa on matka Islantiin 19.-23.3.2018, jossa yhdessä matkanjärjestäjän kanssa simuloidaan koko benchmark-matkan tuotanto- ja markkinointiprosessi ja Itävallan Tiroliin 14.-18.5.2018 wellness, vuoristo & uudistuminen

Tuotteen viimeistely ja julkaisu manuaalissa, (Go)

Tuotteen lopullinen myyntikuntoon saattaminen tekstin, kuvausten, myyntiargumenttien osalta on nyt tehty helpoksi. NordicaTravel.Net julkaisee tuotemanuaalin englanniksi ja saksaksi matkanjärjestäjille. Meidän asiantuntijat viilaavat tuotteen Euroopan markkinoille kanssanne optimoiden alan termeistä palvelun kuvaukseen.
Manuaali löytyy osoitteesta www.finland-product-manual.com. Tuotemanuaalilla on 7-10.000 käyttäjää kuukaudessa ja osallistuminen siihen on helpoin ja halvin tapa olla esillä jatkuvasti maailmalla. Lisää tietoa: jyrki@nordicatravel.net

Lisätiedot

Jyrki Oksanen on Saksassa toimiva yrittäjä, matkailualalla 2. polvessa ja tehnyt bisnestä Saksassa ja Alankomaissa yli 20 vuotta. Tänä aikana mukana kehittämässä, lanseeraamassa, myymässä ja markkinoimassa suomalaisia matkailupalveluja Saaristosta Lappiin. Jyrki toimii myös Visit Finlandin markkinointiedustajana Keski-Euroopassa.

Jyrki Oksanen
Nordica Travel Net
jyrki@nordicatravel.net
Tel. +49 (0)1522 8677 233
www.nordicatravel.net

9.5.2017